‘גלנט תתפטר, לא עוד סבב’: הורים שכולים זעקו מול ישיבת הממשלה

הורים שכולים חסמו את המעבר למשרד ראש הממשלה בירושלים בקריאה לפעול ברפיח. שרים יצאו מרכבם ושוחחו עם ההורים • השר עמיחי אליהו זעק: "בושה שעדיין לא שברנו את החמאס, את המפלצות האלה. אני מתבייש בפני הילדים שלכם שיש מי שחושב לצאת מעזה בלי להכריע את המלחמה".
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 12:53

 לקראת ישיבת הממשלה: משפחות שכולות מ’פורום הגבורה’ יצאו הבוקר (ראשון) לצעדה ממאהל הגבורה בירושלים לעבר משרד ראש הממשלה.

המשטרה חסמה את המעבר למשרד ראש הממשלה ומנעה מההורים לצעוד. במקום נרשמו עימותים בין ההורים לשוטרים. המשפחות השכולות הפגינו וקראו “רפיח עכשיו”. הם דרשו מהשרים לצאת החוצה ולשוחח איתם.

חלק מהמפגינים קראו להתפטרותו של שר הביטחון: “לא עוד סבב, גלנט תתפטר”.

שר התקשורת שלמה קרעי יצא מרכבו שנחסם בעקבות ההפגנה ושוחח עם ההורים. הוא הדגיש: “אנחנו נחושים לא לעצור את המלחמה עד להשגת כל מטרות המלחמה כולל כניסה לרפיח”.

ההורים השכולים ביקשו מהשר מיקי זוהר להתחייב שהממשלה תעמוד במטרות המלחמה: “אנחנו מבקשים ממך להתחייב פה להורים השכולים שתעמדו בהתחייבות של ממשלת ישראל ביעד של מיטוט החמאס והחזרת כל החטופים. עבר המון זמן, העסק מדשדש, אנחנו לא בלחימה, אנחנו בהפסקת אש שלא מובנת לנו. אנחנו מבקשים ממכם לדרוש תאריך לכניסה לרפיח”.

זוהר אמר: “בתחילת המלחמה, קבינט המלחמה הגדיר מטרות, במטרות המלחמה היה כתוב באופן מפורש שהחמאס לא יוכל להמשיך לשלוט ברצועת עזה, לא בבחינת צבאית ולא בניהול של הרצועה. המטרות האלו הן תנאי הכרחי להמשך קיום הממשלה. אם המטרות האלה לא יושגו, לא תהיה זכות קיום לממשלה”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ יצא אף הוא לשוחח עם ההורים השכולים: “היה חשוב לי לבוא לכאן. תודה ענקית לגיבורים הגדולים שנמצאים כאן. הרוח שאתם ממשיכים לשאת עבור כולנו לא תסולא בפז”.

סמוטריץ’ ביקש להעביר מסר לממשלה: “אני קורא מכאן לראש הממשלה, שר הביטחון, השרים גנץ ואיזנקוט, אף אחד לא יתן לכם להוריד לטמיון את הרוח הגדולה וחלילה את הניצחון, את הדרך הטובה שהמלחמה התנהלה בחודשים הראשונים, אסור בשום פנים ואופן להפוך את זה לכניעה והפסד”.

השר עמיחי אליהו זעק בצעדת ההורים: “בושה שעדיין לא שברנו את החמאס, את המפלצות האלה. אני מתבייש בפני הילדים שלכם והחיילים היקרים שלנו שיש מי שחושב לצאת מעזה בלי להכריע את המלחמה”.

הוא הוסיף: “אדוני שר הביטחון, את הכוח שלך אתה מקבל מהחברים בממשלה והעם שנמצא פה, אין לך מנדט להיכנע לחמאס”.

הוא פנה לנתניהו: “או שאתה מנצח או שאתה מנצח, אין שום אפשרות אחרת”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף להורים וקרא איתם “רפיח עכשיו”. הוא אמר להם: “חייבים לעמוד בקווים האדומים שלנו, הומניטרי תמורת הומניטרי, חייבים להתעקש על רפיח עכשיו ושלא תהיה עסקה מופקרת”.

השרה אורית סטרוק אמרה להורים השכולים בהפגנה מחוץ למשרד ראש הממשלה: “מדינת ישראל חייבת לכם, רק לכם. המטרות של המלחמה הן חוזה חתום בינינו לבין החיילים”.

השר אופיר סופר אמר למשפחות השכולות: “ברוב מוחלט של המשפחות השכולות ביקשו ניצחון ולשמור על הגבולות, אני מבטיח להיות נאמן לשתי האמירות האלו”.

מוקדם יותר פנו בני המשפחות ללשכת נתניהו וביקשו לאפשר את כניסתם לפגישה על מנת להשמיע את קריאתם להמשיך את המלחמה. משבקשתם לא נענתה, החלו המשפחות לצעוד לעבר הלשכה במטרה לפגוש את השרים שמגיעים לישיבה.

שמעון אור, דוד של החטוף אבינתן אור, תקף בהפגנה: “צריך להחזיר את המשילות לעזה וזה יקח עוד שנה ונביא מעמדת כוח את החטופים. אני קורא לחברי הכנסת של הליכוד, לראש הממשלה, לגנץ, לגלנט. אנחנו נקבור אתכם בבית הקברות של ההיסטוריה. ראש הממשלה – אתה לא תיבחר שוב”.

איציק בונצל, אביו של עמית בונצל הי”ד, שנפל בקרבות ברצועת עזה, אמר טרם הצעדה: “אנחנו ממשיכים בלחצים, מממשיכים בדרישות שלנו, ואנחנו פה בשביל לפקח שראש הממשלה יעמוד בהתחייבות שלו, כפי שניתנה לנו. הדרך לניצחון המוחלט עוברת ברפיח ואנו ההורים השכולים לא נשב ולא ננוח עד שנראה שצבא ההגנה לישראל הגיע לניצחון מוחלט”.

גרשון סריצקי, אביו של יונתן הי”ד שנפל ב-7 באוקטובר: “ניצחון לא יבוא מעצמו. עשינו 80% מהדרך, ולא ניתן למסמס את הניצחון ברגעים האחרונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות