“הזוי ובזוי”: דובר צה”ל התייחס לאחיו של מחבל שחוסל כ”שהידים”

בהודעה משותפת שפרסם דובר צה"ל יחד עם דוברות שב"כ ודוברות המשטרה על חיסולה של חוליית חמאס מטול כרם כונו שני מחבלים כ"שהידים" • הכתב הצבאי של 'כאן חדשות': "פעם היו כותבים מחבלים. מי אישר דבר כזה?" • דובר צה"ל: "נפלה טעות במינוח שמקורה בטעות אנוש"
אבי כץ
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 00:36

ההודעה המקוממת של צה”ל: בהודעה משותפת שפרסם דובר צה”ל, יחד עם דוברות שב”כ ודוברות המשטרה, על חיסולה של  חוליית חמאס צבאית מטול כרם, ש”הייתה אחראית לרצח אזרח ישראלי, פציעת נוספים, תכנון פיגועי תופת ופיגועים נוספים לעבר ישובים ישראליים” – כונו שני מחבלים כ”שהידים”.

בהודעה נכתב על אחד המחוסלים: “אסאל בשיר תופיק בדראן – פעיל הג’יהאד האיסלאמי מהכפר דיר אל גוצון, היה כלוא בעבר בגין מעורבות בפעילות צבאית. שני אחיו שהידים בתקופת האינתיפאדה השנייה”.

איתי בלומנטל, הכתב הצבאי של ‘כאן חדשות’ – תקף: “באופן די חריג, הזוי ובזוי: צה”ל מתייחס לאחד המחבלים שחוסלו היום בטולכרם בהודעה רשמית וכותב ‘שני אחיו שהידים בתקופת האינתיפאדה השנייה’. פעם היו כותבים מחבלים. מי אישר דבר כזה?”

אחד מהאחים הוא פוואז בדראן, מפקד בזרוע הצבאית של חמאס במהלך האינתיפאדה השנייה, אשר נהג כמפקד לשלוח מחבלים מתאבדים. הוא חוסל בשנת 2001. האח השני הוא וסיף-אללה בדראן שחוסל בעת שחדר למושב מאור בשרון והתבצר בבית בשנת 2003.

עקבו אחר ערוץ הוואטסאפ של שרי רוט

מצה”ל נמסר בתגובה: “בהודעה משותפת של דובר צה”ל, דוברות שב”כ ודוברות המשטרה על אודות חיסול חוליית מחבלים בטול כרם, שיצאה לתקשורת מוקדם יותר הערב, נפלה טעות במינוח שמקורה בטעות אנוש. ההודעה הוסרה ופורסמה שוב לאחר שתוקנה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות