דיווח סעודי: ישראל לא מתנגדת לשחרר את מרוואן ברגותי בעסקה

על פי הדיווח חמאס צפוי לבקש את שחרור ברגותי כבר בשלב הראשון • בישראל דנו בהוצאת משלחת לקהיר הערב - אך נתניהו התנגד • לשכת נתניהו תדרכה בשבת כי ישראל לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מעסקה • גנץ תדרך גם הוא בשבת: "לא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים"
יוני גרין
כ"ז ניסן התשפ"ד / 04.05.2024 21:52

הערוץ א-שרק הסעודי דיווח היום (שבת) ממקורותיו, כי ישראל אינה מתנגדת לשחרורו של בכיר תנועת פת”ח, רב המרצחים מרוואן ברגותי, בתנאי שישוחרר לעזה ולא ליהודה ושומרון.

לפי הדיווח, חמאס צפוי לבקש את שחרור של ברגותי כבר בשלב הראשון של העסקה.

ערוץ מצרי דיווח היום כי חמאס ויתר על תביעתו למתן ערבויות מצד המתווכים להפסקת אש קבועה כבר בשלב הראשון של הפסקת האש בעזה.

גורם מדיני ישראלי אמר היום, כי לא תצא משלחת ישראלית לקהיר לפני שתתקבל תשובת חמאס, לדבריו “לא נרצה להתחייב לפני שנראה האם חמאס מתגמש”.

לפי דיווחים, המתווכות – בדגש על ארצות הברית – הפעילו לחץ על ישראל כדי שתגיע לקהיר עוד היום. עקב כך, בישראל שקלו להוציא את המשלחת זאת, אך לפי מקורות – ראש הממשלה התנגד לכך. לכן הוחלט להמתין לתשובת חמאס ולא לשלוח אותה בעת הזאת, חרף הלחצים.

עקבו אחר ערוץ הוואטסאפ של שרי רוט

לשכתו נתניהו תדרכה במהלך יום השבת כי בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור החטופים: “כפי שהחליט הדרג המדיני, צה”ל יכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה – בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו.

“הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה – אינם נכונים”, נמסר מלשכת נתניהו, “עד רגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם”.

השר בני גנץ, חבר בקבינט המלחמה הגיב גם הוא בעיצומו של יום השבת: “טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל – יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל’גורמים המדיניים’ ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים”.

עוד דווח, כי ההערכה בישראל שארגון הטרור חמאס ישיב בשלילה להצעה הישראלית, מאחר והיא לא כוללת סיום מלחמה ונסיגה מרצועת עזה.

בישראל אישרו שאכן הגיעו אינדיקציות שחמאס ירד מדרישתו לסיים את המלחמה בשלב הראשון של העסקה, אך אומרים כי ייתכן שהתדרוכים המצרים על התקדמות חיובית – נועדו לעכב את תחילת המבצע ברפיח.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “אני מברך על ההחלטה של ראש הממשלה לא להוציא את המשלחת הישראלית לקהיר. אני מקווה שהוא אף יעמוד בשאר ההתחייבויות שהוא התחייב בפניי בפגישה שקיים עימי בשבוע שעבר: לא לעסקה מופקרת, כן לרפיח.

“ראש הממשלה יודע היטב מה המחיר של אי קיום ההתחייבויות האלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות