ישראל באולטימטום לחמאס: עסקה תוך שבוע – או שנצא למבצע ברפיח

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, מפי גורמים מצריים, ישראל הודיעה לחמאס שאם לא יגיע להסכם ולעסקה בתוך שבוע - היא תחל את הפעולה הצבאית ברפיח
חיים טוויל
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 17:37

‘הוול סטריט ג’ורנל’ דיווח היום (שישי), כי לפי גורמים מצריים, ישראל הציבה לחמאס אולטימטום: שבוע אחד להסכים לעסקת חטופים והפוגה בלחימה – או שצה”ל יחל במבצע צבאי ברפיח.

עד עתה מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לא השיב באופן רשמי למתווה העסקה שהציגה לו מצרים.

בדיווח נאמר עוד, כי גורמים ישראלים שוקלים לדחות את הפעולה ברפיח ללא הגבלת זמן, אם יושג הסכם ארוך טווח עם ארגון הטרור. להערכתם, בחמאס צפויים להשיב בהצעת נגד, ולא לדחות את העסקה.

גורמים מצריים אומרים שחמאס מבקש הפסקת אש ארוכת טווח וערבויות מצד ארה”ב שהיא תכובד על-ידי ישראל. כמו כן חמאס דורש את הפסקת המלחמה ונסיגה מלאה של כוחות צה”ל לקווי השישה באוקטובר.

לפי ההצעה, ההפוגה בלחימה תימשך 40 ימים שבמהלכם חמאס ישחרר 33 חטופים. השלבים הבאים יכללו הפסקת אש של שישה שבועות לפחות, שבמהלכם חמאס וישראל ידונו על שחרור מספר גדול יותר של בני ערובה והפוגה ממושכת בלחימה, שיכולה להימשך עד שנה.

בעיתון אלאחבאר הלבנוני דווח כי למרות שישראל לא התחייבה להפסקת המלחמה, מצרים מנסה לשכנע את חמאס שזה מה שיקרה. השאלה הקריטית היא עד כמה יקבל הקבינט את התיקונים של ארגון הטרור.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תקף היום את חלקה של ארצות הברית בעסקה וכינה אותה: “ברית הגנה בין ארה”ב לחמאס, במסגרתה האמריקנים יעניקו לו ולכל המרצחים, הטובחים והאונסים למעשה חסינות מלאה וימנעו מישראל להשמיד אותו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לפעולה אפשרית ברפיח: “היו וישנם חילוקי דעות בתוכנו לגבי פעולות בזירות רחוקות וקרובות, אבל בסוף הדיון קיבלתי החלטה וההחלטה התקבלה. פעלנו שם ונפעל גם כאן. נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבינו, לרבות ברפיח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות