משפחות נופלים לגלנט והלוי: לא תחזרו ממינוי בינדר? נעתור לבג”ץ

משפחות מפורום הורים שכולים של חללי גולני, יחד עם ארגון לביא, שיגרו לרמטכ״ל ולשר הביטחון מכתב התראה לפני עתירה - בדרישה לבטל את מינויו של תא״ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ״ן • "קידום קצינים אשר יש להם נגיעה ישירה למחדל פוגעת באמון הציבור בצה"ל ובראשיו"
חיים טוויל
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 17:58

משפחות נופלים מפורום הורים שכולים של חללי חטיבת גולני, יחד עם ארגון לביא, שיגרו היום (שישי) לרמטכ״ל ולשר הביטחון מכתב התראה לפני עתירה, בדרישה לבטל את מינויו של תא״ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ״ן ולתפקיד אלוף.

במכתב ההתראה שנשלח על ידי עו״ד יצחק בם לגלנט והלוי נכתב: “אמש פורסם בכלי התקשורת על כוונתכם לקדם את תא”ל בינדר לתפקיד ראש אמ”ן במקום האלוף אהרון חליווה, שהודיע באיחור של שבעה חודשים על כוונתו לפרוש מתפקידו. תא”ל בינדר מילא עד כה את תפקיד ראש חטיבת המבצעים בפיקוד הדרום.

“אבקשכם להימנע מקידומו של תא”ל בינדר –  וזאת מכיוון שכיום, בטרם מוצתה חקירה בלתי תלויה של המחדלים שאירעו ב-7 באוקטובר, לא קיימת תשתית עובדתית המאפשרת לקבל החלטות בדבר קידום קצינים הקשורים במישרין למחדל”.

עו”ד בם מוסיף במכתב ההתראה: “תפקידו של ראש חטיבת המבצעים הוא עריכת תכניות מבצעיות ותיאום הפעלת הכוח ומתן מענה אופרטיבי לאיומי טרור ואיומים צבאיים בגזרת אחריותו. על פני הדברים, לצד הכישלון המודיעיני החרוץ בזיהוי האיום של החמאס, המענה שצה”ל נתן לפלישת החמאס לעוטף עזה ב-7 באוקטובר היה בבחינת כישלון מהדהד.

“משך שעות רבות הלוחמה עם מחבלי החמאס נוהלה על ידי כיתות כוננות, מתנדבים שהגיעו לגזרה באופן בלתי מתואם וכוחות שפעלו ללא תיאום וללא תכנית מבצעית. פיקוד הדרום נתפס בלתי מוכן לתקיפת החמאס ולא הצליח ליתן מענה אופרטיבי מהיר לפלישה. הדבר אפשר למחבלי חמאס לטבוח באין מפריע במאות אזרחים, לחטוף מאות אזרחים נוספים, לכבוש מוצבים של צה”ל, להצית, לאנוס ולבזוז משך שעות בהן הפיקוד הבכיר מתעורר מתרדמת הקונספציה של ‘חמאס מורתע””.

לפי המכתב, “שאלת תפקודו של כל קצין בכיר עובר לטבח ה-7 באוקטובר ובמהלכו, מידת אחריותו למחדלים, מהירות התעשתותו עם פלישת החמאס בבוקר ה-7 באוקטובר ותפקודו בעת הפלישה הנם נתונים עובדתיים רלוונטיים לכל החלטה בדבר קידום הקצין. בלא חקירה ממצה ועצמאית של האירועים, לא ניתן לאסוף, לקבל ולשקול את הנתונים האלה.

“משכך, כל החלטה ביחס לקידום של קצינים שיש להם מעורבות ישירה במחדלי השבעה באוקטובר הנה החלטה המתבססת על התשתית עובדתית לקויה ואינה מביאה בחשבון את מלוא השיקולים הרלוונטיים. משכך, ההחלטה לא תוכל לעמוד.

“מעבר לפגם מנהלי זה, קידום קצינים אשר יש להם נגיעה ישירה למחדל השבעה באוקטובר וזאת בטרם השלמת חקירה ממצה ועצמאית של האירועים פוגעת באמון הציבור בצה”ל ובראשיו”.

עו״ד בם הדגיש: “מן הטעמים האלה, אבקשכם להימנע ממינוי תא”ל בינדר לתפקיד ראש אמ”ן. ככל שתעמדו על המינוי, לא תיוותר ברירה אלא להביא את הסוגיה לפתחה של ערכאה מוסמכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות