שרידי גופתו של אליקים ליבמן הי”ד אותרו בקבר נרצחת מהנובה

לאחר שנחשב חטוף: אותרו שרידי גופתו של אליקים ליבמן הי"ד בן ה-23 • צוותי זק"א-ת"א מצאו לאחר 7 באוקטובר ממצאים ליד האמבולנס השרוף במתחם הנובה - וחשדו כי ליבמן אינו בין החיים • הם החלו לפתוח קברים ברחבי הארץ ולבסוף מצאו את שרידי גופתו בקבר בבית העלמין בחולון
חיים טוויל
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 16:58

לאחר שנחשב חטוף במשך 210 ימים: שרידי גופתו של אליקים שלמה ליבמן הי”ד בן ה-23 אותרו בקבר של נרצחת מפסטיבל הנובה בבית העלמין בחולון.

ליבמן היה בצוות האבטחה של המסיבה ברעים. בשעה 9:06 של שמחת תורה הוא התקשר לאביו אליהו, ראש מועצת קרית ארבע לשעבר, ואמר לו שיש מסביבו הרבה מחבלים ונפגעים. הוא ביקש שישלחו עזרה וכוחות חילוץ – ומאז נותק עימו הקשר.

אנשי זק”א תל-אביב הבינו כבר בימים שלאחר 7 באוקטובר, כי ייתכן שאינו חטוף, אלא קבור עם משתתף בנובה שנרצח יחד איתו, שכן נמצאו שרידים מגופו בסמוך לאמבולנס השרוף במתחם פסטיבל הנובה.

צוות שהוקם על ידי משרד הדתות וארגון זק”א תל אביב, בהובלת המנכ”ל צבי חסיד, החל לפתוח בשבועות האחרונים עשרות קברים כדי לאתר שרידים מגופתו.

אתמול פתח צוות זק”א את קברה של ויקטוריה גורלוב הי”ד – שהיא ובן זוגה אלכס סמוילוב הי”ד שימשו גם כן כמאבטחים במסיבה ונרצחו –  בבית העלמין בחולון, ושם נמצאו שרידים שנחשדו כשייכים לליבמן.

השרידים נשלחו לבדיקת מעבדה, במהלכה התברר שהשרידים אכן שייכים לו.

משפחתו עודכנה בממצאי בדיקת המעבדה על ידי נציגי צה”ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית.

נציגי צה”ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות עדכנו היום (שישי) את משפחתו של אליקים הי”ד, בממצאי בדיקת המעבדה.

בהודעת דובר צה”ל נאמר: “היום הודיעו נציגי צה״ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות למשפחתו של אליקים ליבמן ז״ל, אשר הוגדר עד היום כחטוף, כי הוא נרצח במתקפת הטרור שהוביל ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בשטח ישראל.

“קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה”ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות. צה”ל יחד עם כלל הגופים הרלוונטיים ימשיך ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש”.

הוריו, אליהו ואבישג ליבמן, כתבו: “לאחר למעלה מ-200 ימים ולילות של חיפושים, דאגות, תפילות ודמעות של רבבות עם ישראל, התבשרנו בצער רב, כי בננו היקר והאהוב אליקים שלמה ה’ יקום דמו, איננו בין החיים, ועל פי ממצאים שהתגלו כעת, קבלנו הודעה רשמית על מותו על קידוש השם.

“על פי הממצאים שהתגלו לאחרונה אליקים שלמה הי”ד נרצח ביער רעים ביום שמחת תורה – שמיני עצרת בעת שנשאר במשך שעות לטפל בפצועים הרבים שהיו במקום ויחד עמם עלה בסערה השמימה.

“‘אל נקמות ה’ אל נקמות הופיע’. פרטים על מועד ההלוויה והניחומים יימסרו בהמשך.

“מתוך הכאב והשבר שלנו, אנו ממשיכים להתפלל לחזרתם בשלום של כל החטופים כולם, ובעזרת א-לקי מערכות ישראל לניצחון מלא של עם ישראל על כל אוייבנו השפלים והבזויים סביבנו”, כתבו ההורים. “הזדמנות ראשונה להודות לכל כוחות הביטחון, צוותי החיפוש, מעגלי המתנדבים וכל רבבות עמך ישראל שהיו שותפים עמנו לאורך כל הדרך ועשו ככל יכולתם במסירות נפש למעננו ולמען אליקים שלמה הי”ד. מן השמיים תבורכו ותנוחמו יחד עמנו”.

מועצת קריית ארבע חברון הודיעה: “בכאב גדול נודע היום על הירצחו של אליקים שלמה ליבמן הי”ד בשבת שמחת תורה. במשך חודשים רבים אליקים נעדר וכולנו התפללנו למציאתו. אליקים לחם בגבורה והציל חיים של רבים במהלך הקרבות בחניון רעים.

“אנו שולחים חיבוק עמוק למשפחת ליבמן האהובה, לחברים ולבית קרית ארבע חברון. על מועד הלוויה והשבעה תשלח הודעה בהמשך. “בלע המוות לנצח ומחה ה’ אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות