רגב הודיעה לאוחנה שלא ינאם בטקס המשואות – וכך הוא הגיב

בניגוד לכללי הטקס: השרה מירי רגב הודיעה ליו"ר הכנסת כי לא ינאם בטקס המשואות בגלל חוסר זמן • בתגובה: אוחנה הורה לאנשי משמר הכנסת להפסיק לשתף פעולה עם ההכנות לטקס - ואנשי המשמר עזבו חזרה שהתקיימה אתמול • שיחת הטלפון של רגב ואוחנה הסתיימה בטריקת טלפון
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 14:37

לראשונה ב-75 שנות עצמאות: עימות חריף פרץ אמש (חמישי) בין השרה מירי רגב, האחראית על אירועי יום העצמאות,  ליו”ר הכנסת אמיר אוחנה לאחר שהודיעה לו כי לא ינאם בטקס המשואות.

לפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 12,  אוחנה הורה, בתגובה, למשמר הכנסת להפסיק לשתף פעולה עם ההכנות לטקס.

יצוין, כי על פי הפרוטוקול הנואם המרכזי בטקס לאורך כל שנות קיומו הוא יו”ר הכנסת.

בשיחת טלפון שהתקיימה בין השניים – שהוגדרה כ”קשה” והסתיימה בטריקת טלפון –  הודיעה רגב לאוחנה כי בגלל המלחמה והתארכות הטקס השנה, הוא לא יוכל לנאום, אך הציעה לו לומר כמה משפטים בעת הדלקת המשואה.

בתגובה על דבריה של רגב הודיע אוחנה כי אם לא יהיה נאום של יו”ר הכנסת, הכנסת לא תהיה חלק מהטקס. בנוסף הורה אוחנה לאנשי משמר הכנסת להפסיק לשתף פעולה עם ההכנות.

על רקע הדברים, אנשי משמר הכנסת עזבו חזרה שהתקיימה אתמול.

הפרשן עמית סגל הגיב, כי  “ראש הממשלה יצטרך להכריע, ואפשר להניח שאוחנה ינאם בסופו של דבר. נאום יו״ר הכנסת הוא חלק מובנה מהטקס מקום המדינה”.

השרה רגב הגיבה: “בניגוד לפרסומים השקריים – נאומו של יו״ר הכנסת לא בוטל. לאור אירועי ה-7 באוקטובר ושינוי מתכונת טקס המשואות שנועד לאפשר את הרחבת פרק הזיכרון ועל מנת לתת ביטוי נרחב לגיבורות וגיבורי ישראל שנבחרו להשיא משואה, התבקש יו״ר הכנסת לאחד בין שני הנאומים – מעמד הנאום ומעמד האבוקה לכדי נאום אחד במעמד הדלקת האבוקה.

“ככל וניתנה הנחיה של יו״ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו”.

ראש הממשלה נתניהו לא ישתתף בטקס והוא צפוי לשלוח סרטון שישודר בו. בנוסף, טקס המשואות השנה ייערך ללא קהל ויצולם מראש, ופרק הזיכרון בטקס יכלול שידור הדלקת אבוקות בקיבוצים, במושבים, בערים ובבסיסים בעוטף עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות