בן 34 מבית אל נעצר בחשד לרצח • עו”ד: בגלל שסרב לשת”פ עם שב”כ

מדובר על תקרית שבה נהרג פלסטיני בן 17 מירי, במהלך התפרעות בכפר ביתין אחרי רצח הנער בנימין אחימאיר הי"ד • עורכי דינו של העצור: "הוא סירב לשתף פעולה בשיחת שב"כ - ונעצר" • בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך ב-4 ימים את מעצרו
חיים טוויל
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 12:28

תושב היישוב בית אל, נשוי כבן 35, לוחם במילואים, נעצר הלילה (ליל שישי) בידי שב”כ בחשד למעורבות בעבירת רצח כמעשה טרור. בנוסף, מיוחסות לו עבירת ירי שלא כדין באזור מגורים.

בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך ב-4 ימים את מעצרו.

מדובר על מקרה שבו נורה למוות פלסטיני בן 17 במהלך התפרעות בכפר ביתין אחרי רצח הנער בנימין אחימאיר הי”ד בפיגוע – במוצאי שבת לפני כשלושה שבועות.

הפלסטינים דיווחו אז על “בן 17 שנהרג מירי מתנחלים” ובצה”ל אמרו כי לא מדובר בירי שביצעו כוחות הביטחון, אלא בירי שבוצע לפי החשד על ידי אזרחים ישראלים.

עורכי דינו של החשוד, אסף גונן ואריאל עטרי מארגון ‘חוננו’, אומרים: “מדובר במעצר שווא של אדם חף מפשע. הוא זומן אתמול בבוקר למשרדי השב”כ בפ”ת, נאמר לו שהוא לא חשוד בשום עבירה, ביקשו ממנו חומר רקע על מה שקורה באזור. כשסרב לשתף איתם פעולה, כסנקציה זימנו את חוקרי המשטרה, הודיעו לו שהוא עצור ואז אמרו לו שהוא כן חשוד במעורבות ברצח, כמה מפתיע. כניסיון לגרום לו לשתף פעולה הוא נעצר, אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבלה את השבת בבית”.

השב”כ סרב להביא לדיון בבימ”ש השלום בירושלים את העצור, וביקש לקיים את הדיון בהיוועדות חזותית מרחוק, ללא שעורכי דינו של העצור יוכלו לפגוש אותו לפני הדיון.

בעקבות כך קיבל בית המשפט את עמדת עורכי דינו של העצור והדיון נעצר ונדחה לשעות הצהרים. עו”ד עטרי עשה את דרכו למתקן השב”כ בפ”ת לפגוש את העצור.

עו”ד עטרי אמר: “יצאנו מאולם בימ”ש השלום בירושלים, משטרת ישראל ביקשה להאריך את המעצר שלא בנוכחות העצור, התנגדנו לכך בתוקף, בימ”ש קיבל את עמדתנו, ודחה את הדיון לשעה מאוחרת יותר, אני בדרכי לפ”ת לפגוש את העצור”.

כאמור, בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך ב-4 ימים את מעצרו של התושב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות