האב השכול נגד יו”ר יד לבנים: לא למדנו דבר בחצי שנה האחרונה?

שלום יניב, אביהם של הלל ויגל הי"ד שנרצחו בפיגוע ירי בחווארה, פנה ליו"ר 'יד לבנים' אלי בן שם שתקף את שיבוצי השרים בבתי העלמין ביום הזיכרון: "מניין נובעים הכוח והרצון הזה להוסיף אש למדורה? הקריאה שלך מוסיפה כבוד לעם ישראל? קורא לך שלא להצטרף לרוח המפלגת"
חרדים 10
כ"ד ניסן התשפ"ד / 02.05.2024 18:46

שלום יניב, ששכל את בניו הלל ויגל הי”ד בפיגוע ירי בחווארה, פנה הערב (חמישי) ליו”ר יד לבנים, אלי בן שם – שתקף את שיבוצי השרים בבתי העלמין ביום הזיכרון,  וקרא לו שלא להצטרף לרוח המפלגת.

יניב כתב: “אלי היקר, שמי שלום יניב. בני הבכור, הלל, שימש כסגן מפקד ספינה באשדוד. בני השני, יגל, סיים גיבוש סיירות ופניו היו לאחת יחידות העילית. שניהם נהרגו יחד כאשר מחבל מתועב ירה בשניהם בכפר חווארה. קראתי את פנייתך למנוע משרים וחברי כנסת להיכנס לבתי עלמין ביום הזיכרון הקרוב ואף פירטת ‘מדוע בצלאל סמוטריץ מגיע לכפר סבא ואינו הולך לאזור חברון?’. הופתעתי”.

הוא הוסיף: “מניין נובעים הכוח והרצון הזה להוסיף אש למדורה על ידי מניעת חברי כנסת, נבחרי ציבור, להגיע לבתי עלמין? האם הקריאה שלך מוסיפה כבוד לעם ישראל? מוסיפה אחדות? האם לא למדנו דבר בחצי שנה האחרונה? האם לא הבנו שהאויב צופה בנו? רואה את אי-האחדות, את הפערים החברתיים העמוקים, את החיכוך ואת חוסר האמון? והוא מחייך ואומר לעצמו: הצלחנו.

“אני יכול להבין שיש ביקורת נוקבת. אך האם הדיון לא יכול להיות ענייני? לגופו של ענין ולא לגופו של אדם? האם המחבלים יורים רק באנשי ימין? האם המחבלים רוצחים רק אנשי שמאל? האם המחבלים מבחינים בין דם לדם? האם לא השכלנו להבין שעם ישראל צריך אחדות?

“הלא, מן הסתם, אתה יודע שישנם אנשים טובים וישרים שבחרו את חברי הכנסת הללו. שהם אלו שמייצגים אותם. או שמא כבודו מעוניין שיהיה ‘בית יד לבנים’ לאנשי שמאל ו’בית יד לבנים’ לאנשי ימין? ואיך זה שכל השנים לא עלתה דרישה כזו? האם אין זה תקדים מסוכן מאין-כמותו לשנים הבאות? הלא, תמיד יהיו מחלוקות, פערים, רוחות שונות, בין המחנות הפוליטיים השונים שמרכיבים את החברה הישראלית”.

יניב תהה: “איך זה שעדיין לא למדנו להכיל אחד את השני למרות הפערים? איך לא למדנו לכבד את האדם למרות ההסתייגות מדעותיו? אני קורא לך שלא להצטרף לרוח המפלגת ודווקא בימים הקדושים שלפנינו להרים את הראש מעל למתחים ולפלגנות ולהוסיף שלום ואחדות”.

בן שם מתח, מוקדם יותר היום, ביקורת על רשימת שיבוצי השרים וחברי הכנסת בבתי העלמין בטקסי יום הזיכרון שפרסם משרד הביטחון.

“פנינו גם לראש הממשלה, גם לשר הביטחון, ביקשנו שיתייעצו איתנו. עשו שיבוצים כאילו כדי להוציא עין למישהו, להדליק מדורות. מזכירות הממשלה ומזכירות הכנסת. שיבצו גם השנה שרים וחברי כנסת שלא שירתו בצבא, למרות שבשנה שעברה, חוץ מבן גביר, כולם הורידו את עצמם. הם אמרו: ‘אם זה פוגע במשפחה אחת, אנחנו מורידים את עצמנו’. למה משבצים אותם עוד פעם?”, טען בן שם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות