היועמ”שית: בגיוס – הממשלה מנסה להמשיך עם הרפורמה המשפטית

בהרב מיארה תקפה במכתב חריף את הממשלה בעקבות הדרישה לייצוג נפרד שביקשה הממשלה בעתירות על גיוס חרדים: "ממשיכים בניסיון להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשפ"ד / 01.05.2024 13:58

המדינה העבירה היום (רביעי) את תשובתה לבג”ץ על העתירה נגד אי-גיוס חרדים. בתשובתה, המדינה אמרה כי היא עובדת על תוכנית לגיוס חרדים בזמן המיידי. במסמך נכתב כי “עבודת המטה הראשונית לגיבוש התכנית צפויה להסתיים בתוך מספר שבועות”.

בעקבות התשובה, היועמ”שית גלי בהרב-מיארה תקפה את הממשלה במכתב חריף ששלחה למזכיר הממשלה יוסי פוקס –  בו היא טוענת כי התנהלות הממשלה בעניין גיוס בני הישיבות היא חלק מ’הרפורמה המשפטית’.

המכתב נשלח לאחר הדרישה לייצוג נפרד שביקשה הממשלה בעתירה בנושא גיוס חרדים ועל רקע עמדת הממשלה לפיה ניתן להימנע בעת הזו מגיוס בני ישיבות ולהמשיך להעביר תקציבים גם עבור בני ישיבות החייבים בגיוס.

בהרב מיארה כתבה כי הבקשה לייצוג נפרד נוספה לסדר היום דקות ספורות לפני ישיבת הממשלה “מבלי שהיה סיפק לשקף לממשלה כי מדובר בהחלטה המנוגדת לדין”.

“מבחינה מעשית”, כתבה, “התוצאה של הכפפת כלל גופי המדינה הרלוונטיים לייצוג של עורך דין פרטי היא שאלו יקבלו גושפנקא לפעול בהתאם לעמדת הממשלה ביחס לתקופת הביניים, כלומר, להימנע מלפעול לגיוסם של בני הישיבות ולהמשיך לשלם כספי תמיכות בהיקף דומה”.

“דרך פעולה זו”, הוסיפה היועמ”שית, “יש בה משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה ‘הרפורמה המשפטית’, להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ועל שלטון החוק”.

לדבריה,  “הממשלה אינה מוסמכת לשנות את מהות האישור שניתן ולקבוע אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות