בכיר ממשל ביידן: נתניהו מערים קשיים? סינוואר הוא שדוחה הצעות

חרדים 10
|
י"ז ניסן התשפ"ד / 25.04.2024 17:09
הנשיא ביידן ו-17 מנהיגים ממדינות נוספות שאזרחיהן נחטפו בידי חמאס בעזה, בקריאה משותפת לחמאס: “לשחרר את החטופים, קבלו את עסקת החטופים המוצעת” • בכיר בממשל ביידן: “זה לא נכון שישראל היא שמערימה קשים”

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן ו-17 מנהיגים ממדינות נוספות שאזרחיהן נחטפו לעזה ב-7 באוקטובר, קראו היום (חמישי) במשותף לחמאס “לשחרר את החטופים” ולהיענות לעסקה שהוצעה על ידי המתווכים.

“אנו קוראים לשחרור מיידי של כל החטופים הכוללים גם את אזרחינו. גורל החטופים והאזרחים בעזה מהווה דאגה בינלאומית. העסקה שעל השולחן תביא להפסקת אש מיידית בעזה ותאפשר הכנסת סיוע וסיום העוינות. תושבי עזה יורשו לשוב לבתיהם”, נכתב בקריאה של הנשיא ביידן אליה הצטרפו מנהיגי ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה.

בנוסף הועבר בה מסר לארגון הטרור העזתי. “קוראים לחמאס לשחרר את החטופים. הבה נסיים את המשבר כדי להביא שלום וביטחון לאזור”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורם בכיר בממשל ביידן ציין, כי עד כה חמאס הוא זה שדחה כל הצעה לשחרור החטופים.

“סינוואר הוא האיש שאומר כן או לא – והוא אמר לא. היו מספר פעמים שבהם המו”מ רשם התקדמות גדולה בחוץ עם מנהיגי חמאס שגרים במלונות פאר, אבל סינוואר הוא בסופו של דבר מקבל ההחלטות וכאשר השאלה הגיעה אליו, אם יחתום או לא – וסינוואר חי עמוק מתחת לאדמה כשתושבי עזה סובלים – התשובה שהגיעה אישית מסינוואר הייתה לא”.

לדבריו “הצדק ייעשה עם סינוואר. הוא בסופו של דבר מקבל ההחלטות, כך החמאס עושה עסקים – והוא דחה את העסקה ובכך הוא מתעקש להחזיק את החטופים”.

הגורם הבהיר:  “זה לא נכון שישראל היא שמערימה קשים” במגעים להפסקת אש. “ההסכם הנוכחי מאפשר כניסה לא מוגבלת של אזרחים חזרה לצפון הרצועה, אבל אלו עדיין אזורי לחימה וצריך הפסקת אש כדי לאפשר מעבר. אם יהיה שחרור נשים חולים ופצועים אז יווצרו תנאים שיאפשרו כניסה של אזרחים לצפון הרצועה”.

הגורם התייחס גם לסרטון עם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין. “קיבלנו אותו ביום שני ואנו מנתחים את זה עם המומחים שלנו. זה מאמץ יומיומי שלנו”.

על פגישתו של הנשיא ביידן עם אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס, אמר: “הנשיא בילה יותר משעה עם המשפחה ונתן לאביגיל לשחק בחדר הסגלגל, היא זחלה דרך הדלת ליד שולחן הנשיא, שיחקה במגרש המשחקים במדשאה”.