מה שהמזכיר הצבאי הנכנס של נתניהו כתב במסמך הבהיל את צה”ל

תא״ל רומן גופמן המליץ: "הרצועה והאוכלוסייה הפלשתינית יהיו בשליטה ישראלית אחרי המלחמה" • בדרג המדיני ובמערכת הביטחון הופתעו • לאור הביקורת, גופמן הבהיר: כתבתי את הדברים על דעתי הפרטית • צה"ל: "המסמך לא מייצג את עמדתנו הרשמית"
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 21:45

המזכיר הצבאי הנכנס של ראש הממשלה, תא”ל רומן גופמן, כתב באחרונה מסמך בו המליץ שישראל תמשיך לשלוט ברצועת עזה ובאוכלוסייה הפלסטינית לאחר המלחמה. כך פורסם הערב (רביעי) ב’ישראל היום’.

על פי הדיווח, המסמך הופץ בקרב כל מקבלי ההחלטות בדרג המדיני ובמערכת הביטחון.

מאחר ובערכת הבטחון שולטת עמדת השמאל, המסמך התקבל בתערובת של הפתעה וכעס, משום שהצעתו של גופמן מנוגדת לעמדה הרשמית של ממשלת ישראל ושל צה”ל, כפי שהוצגה לגורמים רבים מאז ה-7 באוקטובר.

עוד דווח, כי במערכת הביטחון סברו בתחילה כי גופמן כתב את המסמך בתיאום עם לשכת ראש הממשלה או לבקשתה – אולם הוא הכחיש זאת וטען כי כתב את הדברים על דעתו הפרטית.

גופמן נחשב לקצין שלא חושש לומר את אשר על ליבו. בתקופתו של גדי איזנקוט כרמטכ”ל הוא תקף את הצמרת הצבאית שלא הייתה התקפית מספיק לטעמו ודרש שכוחות היבשה יופעלו יותר בלחימה.

ב-7 באוקטובר הוא יצא להילחם במחבלים ונפצע בהיתקלות בשער הנגב. לאחר תקופת שיקום הוא כיהן במשך כמה חודשים כראש מטה המתפ”ש תפקיד שאותו סיים לאחרונה. בצה”ל כבר מינו אותו לתפקיד ראש החטיבה העוסקת בשיטות לחימה, אולם נתניהו בחר בו למזכירו הצבאי הבא.

דובר צה”ל ניהר להתנער: “מדובר במסמך פנימי ומסווג, שמציג את עמדת הקצין בלבד ואינו מייצג את עמדת צה”ל הרשמית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות