לקראת פעולה ברפיח? הרמטכ”ל וראש השב”כ ביקרו היום בקהיר

על רקע ההכנות של צה"ל לכניסה לרפיח: הבכירים נפגשו הבוקר בקהיר עם עבאס כאמל בכיר המודיעין המצרי • כחלק מהתמרון, בצה"ל נערכים למנוע בריחה של עזתיים דרך ציר פלדלפי
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 17:51

הרמטכ”ל הרצי הלוי וראש השב”כ רונן בר ביקרו הבוקר (רביעי) בקהיר ונפגשו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.

יציאתם של שני הבכירים למצרים נערכה ברקע ההכנות המתקדמות של צה”ל לתמרון קרקעי ברפיח וחשש של המצרים מנהירת המוני עזתים לשטחם.

כחלק מהתמרון בצה”ל נערכים גם למנוע בריחה של עזתיים דרך ציר פלדלפי.

אתמול דווח ב’כאן חדשות’, כי בצה”ל נערכים להתחיל בפינוי אוכלוסיה מרפיח, לקראת תמרון קרקעי, “בקרוב מאוד”. על פי הערכות זמן פינוי האוכלוסיה למחסות במרכז ודרום הרצועה יימשך בין ארבעה לחמישה שבועות.

גורם ביטחוני ישראלי אמר: “הצבא מוכן לפתוח במבצע באופן מיידי ורק ממתין לאישור הדרג המדיני”.

לפי התוכנית של צה”ל, הפלסטינים שנמצאים ברפיח יידרשו להתפנות למתחמי אוהלים שהוקמו בחודשים האחרונים, ונבנו על ידי גורמי סיוע בין לאומיים לצד מדינות נוספות. על סמך התוכנית שהוצגה לאמריקנים ולגורמים נוספים באזור, ההתקדמות של צה”ל ברפיח תיעשה בשלבים לפי חלוקה לאזורים מוגדרים. זאת כאשר האוכלוסייה המקומית תעודכן מראש לפני תנועת כוחות צה”ל – כך שיתאפשר לאוכלוסייה להתפנות מהאזור בשלבים.

בצה”ל אישרו בתחילת השבוע את התוכנית העדכנית לרפיח בפעם הרביעית, לאחר שבוצעו בה שינויים, בין היתר, בשל השגותיהם של האמריקנים, שהביעו בהתחלה התנגדות נחרצת לתמרון ברפיח מחשש לפגיעה באזרחים.

גורם ביטחוני אמר כי האמריקנים מבינים היום את הצורך במבצע, וכבר לא מתנגדים.

הגורם אמר: “אנחנו נערכים להקים חמ”ל משותף עם ארצות הברית. אנחנו מבינים את החשש, אבל לא נוכל להשלים את המבצע בלי להיכנס לרפיח, דבר שיכול לסייע גם בלחץ – שיביא למפנה בסוגיית החטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות