בכיר בחמאס: ‘סינוואר לא מבודד, פגש מחבלים בשטח ולא במנהרות’

חרדים 10
|
ט"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 11:08
גורם בחמאס לעיתון ‘אל-ערבי אל-ג’דיד’ הפרו-קטרי: “אנחנו מחזיקים כ-30 קציני צה”ל במקום מאובטח “ואי אפשר להגיע אליהם בשום פנים ואופן” • “מספר החטופים החיים גדול מהמספרים שהופצו בתקשורת הישראלית”

גורם מוביל בארגון הטרור חמאס טען היום (רביעי) לעיתון ‘אל-ערבי אל-ג’דיד’ הפרו-קטרי כי 30 קציני צה”ל מוחזקים בשבי לאחר שנחטפו בשבעה באוקטובר.

הוא ציין כי הקצינים נמצאים במקומות מאובטחים מאוד, רחוקים מצה”ל, “ואי אפשר להגיע אליהם בשום פנים ואופן”.

הבכיר ציין כי הידיעה לפיה חמאס הציעה לשחרר רק 20 חטופים בשלב הראשון, איננה נכונה. עוד הדגיש הגורם: “לא ניתן כמובן לקבוע במדויק את מספר האסירים החיים, אבל מה שבטוח הוא שזה יותר מהמספרים המופצים בתקשורת הישראלית”.

המקור אמר עוד, כי מנהיג חמאס בעזה, רב המרצחים יחיא סינוואר, “אינו מבודד מהמציאות שם, למרות המלחמה המתמשכת ופעולות המודיעין הישראלי שלא נפסקות לאורך כל היום. הדיבור שסינוואר מבודד במנהרות היא טענה של נתניהו. סינוואר מבצע את עבודתו כמנהיג חמאס בשטח”.

הגורם אמר כי סינוואר “בדק לאחרונה אזורים שצה”ל התקיף, ופגש כמה ממחבלי חמאס מעל פני השטח ולא במנהרות”.

לדבריו,  “במהלך דיונים שהתנהלו לאחרונה בין הנהגת הארגון מבית ומחוץ – הודיע ​​סינוואר להנהגת התנועה בחו”ל על מצב ההתנגדות ברצועת עזה, במהלכם אישר, במדויק מספרים ודיווחים מהשטח וכי יש להם את היכולת להתמודד עם צה”ל”.

בתוך כך, סגן מנהיג חמאס בעזה ח’ליל אלחיה, שנמצא מחוץ לרצועה, אמר בריאיון לערוץ ‘א-שרק’ הסעודי, כי לארגונו נאמר שאם הם יגמישו את עמדתם במפתח לשחרור האסירים הפלסטינים, ישראל תסכים להתגמש מאוד בכל מה שקשור לדרישות חמאס במסגרת עסקה. “נעננו לדרישה הזאת והורדנו את הדרישה שלנו מ-500 אסירים בתמורה לכל חייל ישראלי או חיילת ישראלים ל-50 אסירים פלסטינים”.