השר שיקלי: אני לא חושב שארה”ב מקרינה עוצמה תחת הנהגת ביידן

שר התפוצות על ההפגנות האנטישמיות בארה"ב: "יש המון כסף קטרי שהגיע בעשורים האחרונים לקמפוסים האלה" • על ביידן: "הוא כן ידיד של ישראל, אבל נתון מלחצים כבדים עליו" • "אם הייתי אזרח אמריקני עם זכות הצבעה, הייתי בוחר בטראמפ וברפובליקנים"
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 10:46

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי אמר הבוקר (רביעי) בריאיון שהעניק לרשת ב כי אמירותיו הרפות של הנשיא האמריקני ג’ו ביידן נגד ההפגנות האנטישמיות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית והגבלת פעולת ישראל ברפיח מושפעות מאנשי ה’סקווד’ כמו ראשידה טלייב.

לדבריו, הנשיא ביידן  “הוא כן ידיד של ישראל, אבל הוא נתון ללחצים מאוד כבדים שפועלים עליו, שמשפיעים ומייצרים נזק אמיתי ביחסים בין המדינות”.

בהתייחסות לשיח בקמפוסים, השר אמר כי נעשות פעולות כדי להבין מאיפה מגיע הכסף כדי להצר את הצעדים האלה. “מעבר לארגונים, יש המון כסף קטרי שהגיע בעשורים האחרונים לקמפוסים האלה, בדגש על פקולטות למדעי הרוח”, אמר. “אני לא יודע אם אנחנו יכולים כמשרד התפוצות להעלים את התופעה לחלוטין. זה חלק מאקוסיסטם אידיאולוגי של ‘תרבות ה-Woke’, שמחלקת את העולם למדכאים ומדוכאים. ישראל והאדם הלבן הם המדכאים, והפלסטינים הם הכי מדוכאים”.

מה שכן, הוא הוסיף, “אנחנו צריכים לתת מענה לסטודנטים שלנו גם בהיבטים של חוסן נפשי וכל פעילות שיכולה לסייע להם – גם לאפשר להם להגיע ללמוד בארץ וגם לצאת אחרי הארגונים שהם מחוללי האנטישמיות והדה-לגיטימציה”.

הוא הוסיף: “אם אתה מסתכל באסטרטגיה של ביידן במה שקרה באפגניסטן, באוקראינה ובמזרח התיכון – הוא אמר ‘דונט’ לחיזבאללה ולאיראן בתחילת המלחמה וראינו את התוצאה”.

השר המשיך וטען:  “אני לא חושב שארצות הברית תחת הנהגתו מקרינה עוצמה. זה פוגע גם במדינת ישראל וגם בהרבה מדינות אחרות. אם הייתי אזרח אמריקני עם זכות הצבעה, הייתי בוחר בטראמפ וברפובליקנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות