הוריו של הירש גולדברג-פולין: תהיה חזק • רסיסים פגעו בבית בשדרות

בתים באביבים נפגעו מנ"ט: עשרות מטרות הותקפו בלבנון בבת אחת  • חוסלה מחבלת בצומת העוקפים • פגיעה ישירה בלול ריק במרגליות. חיזבאללה: שיגרנו עשרות רקטות • הרצוג והאריס שוחחו: סגנית הנשיא הדגישה את מחויבותה לגינוי גילויי אנטישמיות בארה"ב • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 02:23
היום ה-201 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

21:00 – בכיר חמאס ח’ליל אל-חיה: “אנחנו מכבדים את המתווכים אך לא נקבל שאף גורם ילחץ עלינו”

20:50 – “הוקל לנו לראות אותו בחיים, מודאגים ממצבו הבריאותי”

רחל גולדברג-פולין וג’ון פולין, הוריו של הירש שנחטף על ידי מחבלי חמאס ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, הגיבו הערב (רביעי) לראשונה לסרטון של בנם שפרסם חמאס.

“הוקל לנו לראות אותו בחיים אך אנחנו דואגים מאוד לבריאות ושלומו ולשלומם של כל החטופים האחרים”, אמרו ההורים.

הם הוסיפו: “אנחנו פונים לכל הצדדים המעורבים במשא ומתן לשחרור החטופים – כולל קטאר, מצרים, ארצות הברית, חמאס וישראל: היו אמיצים, נצלו את הרגע הנוכחי והגיעו לעסקה שתאחד את כולנו עם היקרים לנו ותסיים את הסבל באזור כולו”.

בפנייה להרש אמרו ההורים: “שמענו את קולך היום לראשונה מזה 201 ימים ואם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזקה, תשרוד כדי לחזור אלינו”.

 

20:24 – גורם מדיני: אין לעכב עוד את הפעולות הצבאיות גם אם חלון לעסקה

ישראל היום:  גורמים מדיניים מבהירים כי המאמצים למצוא מתווה לעסקת חטופים שיעלה בקנה אחד עם האינטרסים של ישראל לא פסק בשום שלב. עם זאת, בקבינט המלחמה יש תמימות דעים בין כל החברים, שאין לעכב עוד את הפעולות הצבאיות גם אם חלון לעסקה. “במידה ותתפתח אפשרות לעסקה נעצור, אולם עד שזה יקרה אין כוונה לעכב את מה שמתוכנן”.

20:00 –  המזכיר הצבאי הנכנס של נתניהו במסמך פנימי: “בעד שליטה בעזה ביום שאחרי”

בניגוד לעמדת הממשלה וצה”ל, תא״ל רומן גופמן, שמונה לאחרונה לתפקיד, המליץ במסמך פנימי: “הרצועה והאוכלוסייה הפלשתינית יהיו בשליטה ישראלית אחרי המלחמה”/ בדרג המדיני ובמערכת הביטחון הופתעו. לאור הביקורת, גופמן הבהיר: כתבתי את הדברים על דעתי הפרטית, בצה”ל טוענים: “המסמך לא מייצג את עמדתנו הרשמית”.

19:45 – הקבינט המדיני-ביטחוני ייתכנס מחר

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר בשעה 15:30 במשרד ראש הממשלה בבסיס “הקריה” בתל אביב.

19:45 – אחרי פרסום הסרטון של הירש: מחאה בירושלים להחזרת החטופים

המוחים יצאו להפגין בעקבות פרסום הסרטון של חמאס, שבו נראה החטוף הירש גולדברג-פולין. המפגינים הבעירו קרטונים והרחוב נחסם לתנועה.

19:35 – השליח האמריקני לנושאים הומניטריים בעזה צפוי להתפטר בקרוב

רויטרס: השליח האמריקני לנושאים הומניטריים בעזה דיוויד סאטרפילד יתפטר בקרוב, ובמקומו תמונה הבכירה לשעבר באו”ם ליס גרנדה.

18:13 – אזעקות צבע אדום הופעלו בשדרות

זוהו שני שיגורים: אחד יורט ושברי מיירט פגעו בבית בעיר. כתוצאה מהפגיעה ישנם מספר נפגעי חרדה שמטופלים. הרקטה השנייה ששוגרה לא אותרה ונפלה ככל הנראה בשטח פתוח. דוברות עיריית שדרות: “אחת מהן יורטה, שברי מיירט פגעו בבית בעיר, וכתוצאה מכך מספר מטופלים כמה נפגעי חרדה. רקטה שניה לא אותרה וככל הנראה נפלה בשטח פתוח”.

18:08 – אזעקות הופעלו במג’דל שמס. לא אותרו נפילות

18:00 – ביידן חתם על הסיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים

הסנאט האמריקני אישר תקציב של 95 מיליארד דולר לאוקראינה, ישראל וטייוואן. הסנאט הצביע ברובו המוחלט בעד קידום הצעד, שזכה לשבחים מצד מנהיג הרוב בסנאט, צ’אק שומר: “אחד ההישגים הגדולים ביותר שהסנאט התמודד איתם מזה שנים”. ההצבעה זכתה ל-79 קולות בעד מול 18 נגד.

לאחר החתימה על חוק התקציב, הצהיר הנשיא ביידן כי “משלוחי הנשק יחלו בשעות הקרובות – ראינו איך איראן משגרת מתקפה חסרת תקדים לעבר ישראל – המחוייבות שלי לישראל יצוקה בברזל”.

כמו כן, הוסיף בדיין כי ארה”ב תסייע לספק את מלאי ההגנה האווירית של ישראל, וכי יוגבר באופן משמעותי הסיוע ההומניטרי לעזה: “עובדים ללא הפסק להכניס עוד סיוע”.

15:35 – צה”ל תקף כ-40 תשתיות טרור באמצעות מטוסי קרב וארטילריה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון

צה”ל השלים תקיפה רחבה של כ-40 מטרות חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה, כך לפי דובר צה”ל. בין המטרות שהותקפו – מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ששימשו את הארגון במרחב. לפי הודעת דובר צה”ל, חיזבאללה עושה שימוש נרחב באזור שהותקף לצורכי טרור ומיקם במרחב עשרות אמצעים ותשתיות שכוונו לעבר העורף הישראלי.

15:20 – גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא

שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון מבצעי בפיקוד הצפון. בתום הדיון, גלנט אמר כי “התוצאות המבצעיות מרשימות מאוד – מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, אלה האנשים שהיו אחראים על הפעולה ההתקפית, על הרצון לפגוע באזרחי ישראל, ואנחנו גרמנו לכך שמחציתם מתים, ומחציתם מתחבאים ומפקירים את דרום לבנון לפעולת צה”ל”.

גלנט הוסיף: “המטרה העיקרית שלנו הייתה ונותרה לגרום לכך שישרור כאן מצב ביטחוני שונה ותושבי צפון מדינת ישראל יוכלו לחזור לבתיהם באופן שקט ובטוח. אנחנו עוסקים במספר חלופות על מנת לבסס את העניין הזה והתקופה הקרובה תהיה מכריעה בהקשר הזה”.

14:27 – אזעקות בכיסופים שבעוטף עזה

12:25  – אחרי הירי לאביבים: צה”ל תוקף בפאתי הכפרים ראמיה ועייתא א-שעב שבדרום לבנון

ערוץ אלמנאר של חיזבאללה דיווח על יותר מ-14 תקיפות של חיל האוויר במרחב.

12:20 – כוחות צה”ל תוקפים מטרות חיזבאללה במרחב דרום לבנון. כך לפי הודעה חריגה שפרסם דובר צה”ל

11:30 – דיווחים ברצועה: חיל האוויר תוקף באזור תל א-זעתר שבצפון רצועת עזה

11:22 –  לוחמי צה״ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה בצומת העוקפים 

לפני זמן קצר סוכל נסיון פיגוע דקירה לעבר לוחמי צה”ל מגדוד שמשון הפעלו בעמדה צבאית במרחב צומת העוקפים ליד חברון. הלוחמים חתרו למגע ופתחו בירי לעבר המחבלת שאחזה בסכין והסתערה לעבר הכוח, המחבלת חוסלה. אין נפגעים לכוחותינו.

11:00 – בתים באביבים נפגעו מירי טילים

המועצה האיזורית אביבים עדכנה כי שני בתים נפגעו מירי טילים לעבר היישוב אביבים. בנוסף, קראוון שהוצב בסמוך לבתים עלה באש ולא דווח על נפגעים באירוע.

ביישוב הנחו את התושבים שנמצאים במקום להישאר במרחבים מוגנים.

לצד זאת, דווח על נפילות נוספות בשטחים פתוחים בין היישובים אביבים ויראון וכן באיזור נטועה ושלומי.

10:42 – דיווחים בלבנון: צה”ל יורה מהאוויר על פאתי העיירות יארון, מארון א-ראס, ראמיה ובית ליף שבדרום המדינה

10:06 –  דיווחים בלבנון: צה”ל ביצע ירי מהאוויר על העיירות עלמא א-שעב וא-דהירה שבדרום המדינה

10:05 – לפחות 5 קרטות נורו לאזור שתולה ונטועה שבגליל המערבי

לא דווח על נפגעים. חיזבאללה טען שירה על עמדה של צה”ל.

09:45 – צה”ל תקף משגרי רקטות בלב מרחב הומניטרי בדרום הרצועה

בעקבות מידע מודיעיני, מטוסי חיל האוויר תקפו כמה יעדים בעומק הרצועה ובתוך כך השמידו שתי עמדות שיגור שמוקמו בלב מרחב הומניטרי. עמדות השיגור היו טעונות והותקפו טרם בוצעו מהם שיגורים לשטחנו. בצה”ל מדגישים כי התקיפה בוצעה לאחר מאמצים מקדימים לצמצום הפגיעה באזרחים.

09:31 | התרעות על חדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל

אזעקות הופעלו בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי. פיקוד העורף הודיע כעבור חמש דקות שהאירוע הסתיים.

08:40 – נתניהו דחה את פגישתו עם לפיד למחר, לדברי לשכתו בשל “ענייני לו”ז”

08:20 | צה”ל: הותקף המשגר ממנו נורה המטח לצפון

אחרי מטח הרקטות אתמול מלבנון, שנפלו בשטחים פתוחים באזור שומרה, כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את המשגר ממנו שוגרו הרקטות באזור טיר חרפא וכן מבנה צבאי של חיזבאללה, ששהו בו מחבלים.

בנוסף, חיל האוויר תקף בלילה תשתיות טרור באזור מרכבא, מבנה צבאי באזור עייתא א-שעב ועמדת תצפית באזור מרווחין – כולן משוייכות לחיזבאללה. צה”ל ירה מהאוורי לעבר “איום” באזור שיחין וכפר שובא.

05:15 | כ-14.6 מיליארד דולרים עבור סיוע צבאי לישראל: הסיוע האמריקני המיוחד אושר בסנאט

ברוב של 79 תומכים מול 18 מתנגדים: הסנאט האמריקני אישר את הסיוע המיוחד לישראל. במסגרתו, אושרו גם 9 מיליארד דולרים עבור הסיוע ההומניטרי לעזה וכ-2.5 מיליארדים עבור עלויות הצבא האמריקני מפרוץ המלחמה. החוק שאושר כולל גם יותר מ-60 מיליארד דולרים לאוקראינה ועוד סיוע לטיוואן בסך של יותר מ-95 מיליארד דולרים.

כעת החוק יעבור לבית הלבן שם יחתום עליו הנשיא ביידן, שבירך על האישור הסופי. הנשיא אמר כי יחתום על העברת החוק עוד היום, והוא צפוי לנאום עם חתימתו.

02:00 – הפלשתינים מדווחים על הפצצות חיל האוויר בצפון ומרכז הרצועה.

00:50 –  בכיר חמאס: לא נדרשנו לעזוב את קטאר

סגנו של סינוואר, בכיר חמאס ח’ליל אל-חיה, לערוץ “א-שרק”: “מתחילת המו”מ יש לחץ על קטאר במטרה ללחוץ על חמאס. לא נדרשנו לעזוב את קטאר. אני סבור שזה האינטרס של כולם שחמאס תישאר במקומות שבה היא נמצאת. האמריקנים עבדו על שינוי קל בהצעה שלהם לגבי חזרת העקורים לצפון הרצועה. במקום שישראל אמרה שתזוז מעט מרחוב א-ראשיד, אז האמריקנים אמרו שיזוזו 500 מטר”.

00:50 – הרצוג והאריס שוחחו; סגנית הנשיא הדגישה את מחויבותה לגינוי גילויי אנטישמיות בארה”ב

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם סגנית נשיא ארה”ב קמלה האריס, כך נמסר מלשכתה של האחרונה. לפי הודעת הלשכה, במהלך השיחה האריס גינתה את גילויי האנטישמיות האחרונים והדגישה את המחויבות שלה ושל הנשיא ביידן לצאת נגדם גם בפומבי.

00:01 – פגיעה ישירה בלול במרגליות, חיזבאללה: “שיגרנו עשרות קטיושות”

לול ריק נפגע מפגיעה ישירה במושב מרגליות סמוך לקריית שמונה, בהמשך לירי רקטות לאזור. אזעקה לא הופעלה ואספקת החשמל למושב נעצרה. התושבים במקום דיווחו על נפילות נוספות, אך ללא פגיעות וללא נזק.

חיזבאללה לקח אחריות על ירי של “עשרות קטיושות” לעבר ישראל, שבוצע לטענתו לכיוון המושב.

00:01: דיווחים פלסטיניים: צה”ל תקף אווירית בית במזרח רפיח. הרוגים במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות