‘הגיעו לבצע טבח’: שני המחבלים מרוממה נלכדו בחנות סגורה • צפו

שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה בשכונת רוממה הם מעתז ע׳ולמה וחאתם קוואסמה, בני 18, תושבי חברון • הם הגיעו ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית צהובה שאיתו דרסו • נלכדו כשעתיים לאחר הפיגוע בתוך חנות סגורה ברחוב פתח תקווה הסמוך לזירת הפיגוע
חיים טוויל
י"ד ניסן התשפ"ד / 22.04.2024 11:25

שלושה הולכי רגל נפצעו הבוקר (שני) באורח קל בפיגוע דריסה בשכונת רוממה בירושלים.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

המחבלים הגיעו לרחוב תכלת מרדכי, ודרסו שלושה הולכי רגל. בשלב הזה, המחבלים יצאו מהרכב – וניסו לבצע ירי בנשק שברשותם – אך מעצור מנע מהם לירות. ואז החליטו המחבלים להימלט, תוך כדי שהם משליכים את הנשק המאולתר מסוג קארלו שבו ניסו להשתמש.

מבדיקת הרכב של המחבלים עולה שהיה בידיהם גם גרזן.

כשעתיים לאחר מכן, במהלך סריקות נרחבות שערכו כוחות משטרה ולוחמי מג”ב רבים ממחוז ירושלים, ובסיוע אמצעים ומסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל, אותרו שני המחבלים בחנות סגורה ברחוב פתח תקווה הסמוך.

מהמשטרה נמסר: הבוקר לקראת השעה 8:00, התקבל דיווח ראשוני למשטרה על תאונת דרכים ברחוב תכלת מרדכי בירושלים וכתוצאה מכך נפצעו שלושה אזרחים באורח קל.

כוחות משטרה שהחלו לזרום לזירה, קיבלו דיווח נוסף כי יושבי הרכב הפוגע, יצאו מרכבם כשהם חמושים בנשק וניסו לבצע ירי לעבר אזרחים. בשל מעצור בנשק, מעשה זה לא צלח ושני המחבלים החלו נמלטים מהמקום.

כוחות המשטרה ולוחמי מג”ב, בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב דורון תורג’מן, ובסיוע אמצעים ומסוק היחידה האווירית של המשטרה, הגיעו לזירה והחלו בחקירת הפיגוע תוך איסוף ממצאים ביניהם אותרו ברכב, גרזן, חפיסת תמרים וממצאים נוספים.

במקביל לכך, ערכו כוחות המשטרה, סריקות אחר המחבלים שנמלטו ברחבי השכונה ובמעגלי סריקה נרחבים, תוך מיצוי כלל היכולות ובשיתוף גורמי הביטחון, במטרה לאתר את השניים במהרה ולהביא למעצרם.

במהלך סריקות ותוך עדויות מאזרחים שנאספו באזור, הוכוונו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים אל בניין בו מספר בתי עסק והחלו סורקים בתוכו בדקדקנות רבה. במהלך סריקתם, הבחינו בתוך אולם בית עסק בחשוד מסתתר מאחורי פרגוד שחור וקראו לו לצאת ממקומו. המחבל זוהה על ידי הבלש כשהוא אוחז בסכין מטבח גדולה בידו ולאחר שהבחין כי הבלש דרוך בנשקו, השליך את הסכין. מחבל נוסף יצא בשלב זה ממסתורו ובחיפוש שערכו בלשי הימ”ר על גופו, אותרה סכין נוספת.

שני המחבלים, תושבי חברון, נעצרו על ידי בלשי הימ”ר, וכוחות נוספים שהוזעקו למקום ערכו סריקות נוספות בבניין ובאזור במטרה לשלול חפצים חשודים נוספים במסלול בריחתם של המחבלים מזירת הפיגוע.

מפכ”ל המשטרה וממ”ז ירושלים, פגשו בבית העסק בו אותרו המחבלים את האזרח הערני שמסר את המידע אודות שני חשודים שנכנסו למבנה ובכך סייע לאיתורם המהיר, ושיבחו את ערנותו.

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הבוקר בירושלים הם מעתז ע׳ולמה וחאתם קוואסמה, בני 18, תושבי חברון. חמולת קוואסמה בחברון – חמולה חמאסית גדולה ומוכרת מאוד.

צילום: חיים גולדברג, פלאש90 ודוברות המשטרה

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ ציין, כי רק לפני כמה חודשים, בנובמבר האחרון, שניים מבני חמולת קוואסמה ניסו לבצע פיגוע תופת קשה בירושלים, כשניסו להיכנס לירושלים כשהם חמושים היטב, עם מכונית ועליה לוחית זיהוי ישראלית מזויפת, אך נעצרו על ידי כוחות הביטחון במחסום המנהרות ושם ביצעו את הפיגוע.

גם הבוקר המחבלים הגיעו ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית צהובה שאיתו דרסו. כעת נבדק במערכת הביטחון כיצד נכנסו לשטח ישראל.

המפכ”ל אמר בזירת הפיגוע: “המחבלים הגיעו במטרה לבצע טבח”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “‘והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם’. זכינו הבוקר לנס גדול משמיים בפיגוע הכושל בירושלים. נתפלל לרפואה שלמה לפצועים ולהמשך השמירה העליונה על עיר הקודש. תודה מיוחדת לכוחות המשטרה שפעלו במהירות ועצרו את המחבלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות