ידוענית נגד ח”כ מרב מיכאלי: ‘טרלול, לכי הביתה טיפשה’

לאחר שמרב מיכאלי השתלחה בפוסט שכתבה נגד לוחמי 'נצח יהודה', ידוענית הגיבה לה בחריפות: "לפעמים אני לא מבינה איך אנשים כמו הפקצה הזאת עוד נמצאים בכנסת וממומנים על ידי כספי אזרחים" • גלנט והרמטכ"ל דנו על מהלך הסנקציות על נצח יהודה: בכייה לדורות, פתח מסוכן
אבי כץ וחיים טוויל
י"ד ניסן התשפ"ד / 21.04.2024 23:35

סערת הציוץ של מרב מיכאלי: השרה לשעבר מ’העבודה’ התבטאה בצורה מקוממת, בעקבות הדיווח כי שר החוץ האמריקני טוני בלינקן מתכוון להטיל סנקציות על גדוד ‘נצח יהודה’.

בעוד פוליטיקאים מכל קצוות הקשת שיצאו נגד ההחלטה, ח”כ מיכאלי טענה, בין היתר: “ההתנהלות האלימה והמושחתת של גדוד נצח יהודה ומסביבו ידועה כבר שנים, ולא נעשה דבר כדי להפסיק אותה. כבר לפני שנתיים הקימה ארה”ב צוות חקירה על הגדוד, הדרג המדיני והצבאי לא יכולים להעמיד פנים שלא ידעו על זה.

“במקום התפכחות והתמודדות, אנחנו מקבלות שוב עוד מנה של הכחשה ומריחה, שקרים וכיסוי המציאות המרה. הכחשות שהביאו למצב שבו בת הברית האסטרטגית החשובה ביותר של ישראל מטילה סנקציות על גדוד בצה”ל. נצח יהודה הוא גדוד בצה”ל שהיה צריך לפרק לפני שנים רבות. רוב החרדים שמשרתים בצה”ל לא משרתים בו היום. זה גדוד של “נערי גבעות” וסתם כאלה שרואים בדת תירוץ לתקוף ערבים”.

מיכאלי השתלחה שוב שוב בפעילות הלוחמים: “זה גדוד שמכשיר את אלימות המתנחלים וגם מייצר אותה בהתלהבות בעצמו. גדוד שהשאיר אזרח פלסטיני-אמריקאי בן 80 למות בשטח, שהורג פלסטינים ללא סיבה אמיתית, גדוד שמכה עצורים פלסטינים ומתעלל בהם”.

היא הוסיפה: “כפי שאמרתי וכתבתי כבר שנים – אסור לצה”ל להקים יחידות הומוגניות לפי מוצא או אידיאולוגיה. אלה מיליציות מסוכנות לכל דבר. בטוחה שיש שם גם חיילים שיכלו להשתלב ביחידות בצה״ל וצריך לאפשר להם את זה. הסנקציות הללו חייבות לגרום לצה”ל להבין את זה, לפרק את נצח יהודה בדחיפות ולפעול בהתאם להבא”.

בין שלל התגובות החריפות על הפוסט בלטה תגובתה של הידוענית טהוניה רובל, שפרסמה סטורי נגד מיכאלי וכתבה: “לפעמים אני לא מבינה איך אנשים כמו הפקצה הזאת עוד נמצאים בכנסת וממומנים על ידי כספי אזרחים. פשוט טרלול מה שהולך כאן. נראה לי שכחת מה עברנו ועדיין עוברים מה-07/10, לכי הביתה טיפשה”.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, שוחח הלילה עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, על דרכי הפעולה השונות למניעת הסנקציות.

מוקדם יותר היום, שר הביטחון גלנט שוחח עם שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו, והוא צפוי לשוחח עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. בנוסף, שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון לפעול בכל הדרגים על מנת להבהיר לממשל האמריקני את חשיבות הגיבוי לפעולות צה״ל, המתבצעות בכפוף לחוק הבינלאומי.

שר הביטחון גלנט אמר בדיונים: “מפקדי ולוחמי גדוד נצח יהודה פועלים בחזית הלחימה – מפרוץ המלחמה הם פעלו להרחקת כוחות חיזבאללה בגבול הצפון, לסיכול גורמי הטרור ביהודה ושומרון ובימים אלו פועלים לפירוק חטיבות החמאס ברצועת עזה, תוך סיכון חיים וחתירה למגע נגד האויב. פעילות הגדוד מתבצעת בהתאם לערכי צה״ל ועל פי החוק הבינלאומי, וכל אירוע החורג מהנהלים מטופל בהתאם.

“כל ניסיון להטיל דופי כלפי יחידה שלמה, מטיל צל כבד על עשייתו של צה״ל להגנת אזרחי ישראל וסיכול גורמי הטרור. פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון – זו לא הדרך לנהוג עם שותפים וחברים לדרך.

“בימים אלה ידידנו ואויבנו בוחנים את הקשר בין ישראל לארה״ב יותר מתמיד – אני מצפה מהממשל האמריקני לחזור בו מכוונתו להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, זו עלולה להיות בכייה לדורות ולפתוח פתח מסוכן לפעולות מסוג זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות