היועמ”שית נכנעה: אישרה לממשלה ייצוג נפרד בבג”ץ

היועצת המשפטית לממשלה אישרה ייצוג נפרד לממשלה בעתירות נגד חוק הגיוס ונגד התמיכות לישיבות החרדיות • נימקה: "עמדת הממשלה שונה באופן מהותי מעמדת היועמ"שית" • בתחילת השבוע אישרה הממשלה את עמדת נתניהו באופן רשמי, מה שסלל את הדרך לאישור הייצוג הנפרד
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשפ"ד / 21.04.2024 17:00

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה לממשלה ייצוג נפרד בבג”ץ בעתירות שהוגשו נגד חוק הגיוס ונגד התמיכות לישיבות החרדיות – זאת לאור המחלוקות שהתגלו בינה לבין עמדת ראש הממשלה והקואליציה.

היועמ”שית נמקה את ההחלטה: “עמדת הממשלה שונה באופן מהותי מעמדת היועמ”שית”,

בשבועות האחרונים סרבה בהרב-מיארה לאפשר לממשלה ייצוג נפרד בבג”ץ בעתירות נגד חוק הגיוס, זאת בטענה כי המדינה טרם הציגה את עמדתה בעניין.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הבהיר במכתב שנשלח אל היועמ”שית כי עמדת הממשלה תואמת לעמדת ראש הממשלה כפי שהוצגה בבג”ץ. בתחילת השבוע אישרה הממשלה את עמדת נתניהו באופן רשמי, מה שסלל את הדרך לאישור הייצוג הנפרד.

לפני כשבועיים ביקש מזכיר הממשלה מהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, לאשר לממשלה ייצוג נפרד בדיון בבג”ץ על העתירות שהוגשו נגד הפטור מגיוס לחרדים.

לטענת פוקס, בג”ץ נמנע מלקבוע שיש לגייס חרדים בצווים שהוציא, וגם בתשובה שהוגשה מטעם הייעוץ המשפטי – ולא על דעת ראש הממשלה – קבע כי יש להגיש תצהיר משלים לבג”ץ.

הוא הזכיר את בקשתו של נתניהו לאפשר לממשלה 30 ימים לגבש הסכמות הנוגעות לגיוס החרדים, כולל עבודת המטה הנדרשת. “בית המשפט נענה לבקשתו של ראש הממשלה, ועל כן כל הנחיה של הייעוץ המשפטי לפעול אקטיבית לגיוס תלמידי הישיבות מנוגדת להחלטת בג”ץ”.

הוא הדגיש: “אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי שבין עמדת היועמ”שית לעמדת הממשלה הן בסוגיית הגיוס והן בסוגיית התמיכות, וראוי כי בסוגיה ציבורית כה מרחיקה לכת – בעיצומה של מלחמה – יאושר ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות אלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות