ההשתקה נכשלה: התיק נגד ח”כ אלמוג כהן נסגר מחוסר אשמה

היועמ"שית הודיעה לעורך דינו של ח"כ אלמוג כהן כי החקירה נגדו, בחשד לביצוע עבירת חבלה בהיותו לוחם יס"מ, נסגרה מחוסר אשמה • בן גביר: "מדובר בשיטה מוכרת וידועה של גורמים במשרד המשפטים להחזיק תיקים כביכול פליליים נגד אנשי ׳עוצמה יהודית׳ כדי להחזיק אותם בגרון"
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשפ"ד / 21.04.2024 12:07

תיק החקירה נגד חבר הכנסת אלמוג כהן, בחשד להפעלת אלימות כלפי עצורים בדואים בהיותו לוחם יס”מ, נסגר מחוסר אשמה.

את ההודעה על סגירת התיק מסרה היום (ראשון) פרקליטות מחוז דרום, שעדכנה את כהן כי היועצת המשפטית לממשלה אימצה את המלצת פרקליט המדינה וכלל הגורמים הרלוונטיים, והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו.

על פי הפרקליטות, כהן אינו מופיע בתמונה אשר שימשה תחילה כראייה. מהפרקליטות נמסר: “לאחר בחינת מכלול הראיות נמצא כי חומר הראיות אינו מבסס כל תשתית להעמדתו לדין”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “שמעתי הבוקר על החלטת היועצת המשפטית לממשלה לסגור את התיק נגד חבר סיעתי, ח”כ אלמוג כהן. התיק הזה לא היה צריך לבוא לעולם וטוב שהוא נסגר. לצערי, מדובר בשיטה מוכרת וידועה של גורמים במשרד המשפטים – להחזיק תיקים כביכול פליליים נגד אנשי ׳עוצמה יהודית׳ כדי להחזיק אותם בגרון. הגיע הזמן שבמשרד המשפטים יפסיקו עם השיטה הזאת, זו לא דרכה של דמוקרטיה”.

חבר הכנסת מעוצמה יהודית נחקר באזהרה בלהב 433 בחודש ינואר, בחשד לתקיפה שהתרחשה לפני 11 שנים בעת שירותו במשטרה כשוטר יס”מ. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, נתנה את ‘אור ירוק’ לחקור את כהן על תקיפה וחבלה בנסיבות מחמירות.

בהתייחסות לחקירתו אמר כהן: “זה ניסיון להשתיק אותי”.

במשטרה הסבירו כי זימנו אותו לחקירה “בעקבות מידע עדכני שהתקבל”.

“המידע העדכני”  שהוביל לזימון לחקירה היה פוסט שפרסם בפייסבוק בו קשר את עצמו לאירוע – שבו תמונה של לוחמים מבצעים מעצר של חשודים, לצד הכיתוב: “אלו שלמטה זוכרים מה עשיתי בצבא”.

החשד נגד כהן היה תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות בתקרית שאירעה בשנת 2013 בעת מעצר ערבים כשהיה שוטר יס”מ במהלך הפגנה ביישוב חורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות