תקיפות מהאוויר בעזה, אישום נגד מסיעי המחבל מגן יבנה • עדכונים

שני מחבלים ירו לעבר לוחמים סמוך לחברון - וחוסלו • ירי מהכפר הפלסטיני ג'ילבון פגע בבית בקיבוץ מירב הסמוך • אחרי 53 שעות: הסתיים המבצע של צה"ל ומג"ב במחנה הפליטים נור א-שמס • צה"ל תקף הלילה 3 יעדי חיזבאללה בדרום לבנון • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ג ניסן התשפ"ד / 21.04.2024 11:31
היום ה-198 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

17:46 – אזעקות הופעלו ברמות נפתלי שבגליל העליון

17:46 – דיווחים ערביים: תקיפות אינטנסיביות של חיל האוויר בשכונות שג’אעיה ותופאח בעיר עזה

17:40 – צה”ל הודיע על כוונתו להחרים ולהרוס את ביתו של המחבל מוריד דחאדחה שבכפר עטארה

דחאדחה, יחד עם מחבלים נוספים, ביצע את פיגוע הירי ב-7 בינואר 2023, בצומת המשטרה הבריטית, שבו נרצחו עמאר מנור וד”ר לארה טאנוס ז”ל.

16:50 – לאחר שדווח כי חוסל, המחבל אבו שוג’עא נראה היום צוהל בהתארגנות טרור בנור א-שמס.

16:35 – דובר צה”ל: מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים בעייתא א-שעב וא-נקורה ומג’דל זון

מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר מרחב ראש הנקרה, צה”ל תקף את מקורות הירי. בתגובה לשיגורים, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב אל קטראני.

16:15 –  הוגש כתב אישום נגד מסיעי המחבל מגן יבנה

חסין אלכרישאת ויוסף אבו עצא הואשמו בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהסיעו את המחבל שביצע את הפיגוע בקניון “פרנדלי” במועצה המקומית בו נרצח לידור לוי ונפצעו שניים נוספים

16:05 – מקורות בארמון האליזה לערוץ אל-מיאדין: נתניהו ביקש מצרפת לפעול כדי להגיע לרגיעה בחזית הלבנונית

לדברי המקורות, בוצע שינוי יסודי בתוכנית הצרפתית, במסגרתו הושמטה הדרישה להרחקת חיזבאללה מהגבול. מקרון מסר לראש ממשלת לבנון מיקאתי בפגישתו את השינויים שחלו בהצעה הצרפתית ומחכה לתשובה מוגדרת מהלבנונים. עוד מסרו המקורות כי היוזמה הצרפתית זוכה גם לתמיכה אמריקנית.

16:00 – גלנט בגבול סוריה: מונעים את ההתבססות של חיזבאללה וכוחות איראנים

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לאוגדה 210, וקיים בסמוך לגבול ישראל-סוריה הערכת מצב. לדברי גלנט, “אנחנו שומרים לעצמנו חופש פעולה מלא לפגוע בכל מטרה ובכל אויב שמנסה לסכן אותנו”.

15:45 – מחבלת ניסתה לדקור לוחמי צה”ל וחוסלה

מחבלת הגיעה למחסום בקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים וניסתה לדקור לוחמי צה”ל שהיו בעמדה. הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את המחבלת. אין נפגעים לכוחותינו.

15:40 – עשרות תושבים מיישובי מזרח בנימין הפגינו היום בכניסה לכפר אל מועייר, לאחר פיגוע המטענים שהתרחש מוקדם יותר בכביש אלון. בנוסף, תלו התושבים דגלי ישראל לכל אורך הציר.

15:35 – ח”כ יוליה מלינובסקי דורשת לדעת: איזה ציוד אישרה ממשלת ישראל להכניס לעזה?

בצל הגברת הסיוע לחמאס שמועבר לרצועת עזה, וחשיפת תנועת צו 9 על ציוד נוסף שמועבר לשיקום מעבר ארז, פנתה הבוקר חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בשאילתא לשר הביטחון יואב גלנט: “לאור הדיווחים על הגדלת והרחבת רשימת ‘הסיוע ההומניטרי שמדינת ישראל מעבירה לעזה בימים האחרונים, ישנה חשיבות ציבורית לדעת איזה ציוד אישרה ממשלת ישראל להכניס לעזה”. 14:51: הפלשתינים מדווחים על 16 הרוגים בתקיפה על בית בצפון רפיח.

14:05 – דיווחים בעזה על תקיפה של חיל האוויר ברפיח

12:50 – משרד הבריאות בעזה, שמנוהל על ידי חמאס, טוען: לפחות 34,097 פלשתינים נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה, 76,980 פלשתינים נפצעו.

11:30 –  לקראת החג משמר הגבול ערך מבצע לתפיסת שוהים בלתי חוקיים, במסגרתו 491 נתפסו. מתחילת השנה נעצרו על ידי לוחמי החיל כ-4,500 שוהים בלתי חוקיים בכלל הגזרות.

11:25 – שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגליל העליון, לא דווח על נפגעים

שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים באזור מושב דוב”ב שבגליל העליון. במקום לא הופעלה אזעקה, ולא דווח על נפגעים בעקבות הנפילות.

10:35 – ירי מהכפר הפלסטיני ג’ילבון פגע בבית בקיבוץ מירב הסמוך – לא היו נפגעים

10:20 – אזעקות בשלומי והסביבה, כמה נפילות באזור

אזעקות הופעלו בשלומי, אזור תעשייה אכזיב מילואות, בצת, לימן, מצובה וראש הנקרה. זוהו כמה נפילות באזור – אין נפגעים או נזק.

10:10 – חיזבאללה שיגר טיל נ”ט לעבר דובב. נגרם נזק. אין נפגעים בגוף

10:00 – הנייה לתקשורת הטורקית: “אנחנו לא נרים דגל לבן ברפיח”

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה התראיין לתקשורת הטורקית, על רקע הפגישה עם ארדואן והדיווחים כי בחמאס שוקלים להעביר את הלשכה המדינית לטורקיה. “לעזה יש מקום מיוחד מאוד בפוליטיקה הטורקית, גם בעבר וגם בהווה”.

על מגעים לעסקת חטופים ופעולה אפשרית של צה”ל ברפיח אמר: “היה לנו תנאי אחד – החזרת תושבים לביתם ושישראל תיסוג מעזה. הם לא הסכימו להפסקת אש. הם רוצים להמשיך במלחמה, ולכן אנחנו לא מסכימים להרים דגל לבן ברפיח”.

09:15 – ישראלי נפצע מפיצוץ מטען חבלה בבנימין

בצה”ל עדכנו כי אזרח ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטיני באזור כוכב השחר – ומטען התפוצץ עליו. הוא נפצע קל.

08:40 – צה”ל תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור בשטח לבנון. באחת התקיפות זוהה מחבל פועל מתוך מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא. בסגירת מעגל מהירה, מטוסי קרב תקפו את המבנה והשמידו אותו.

בין המטרות הנוספות שהותקפו, עמדת תצפית במרחב אל עדייסא ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם.

08:25 –  בתוך שעות: פיגועי ירי לעבר לוחמי צה”ל – אין נפגעים

ניסיון פיגוע ירי על מוצב סאלם מצפון לג’נין – אין נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר הלילה, ניסיון פיגוע ירי על רכב צבאי סמוך לכפר בית סירא במערב בנימין – לא היו נפגעים אך זוהו פגיעות ברכב

07:20 – פיגוע ירי בצומת בית ענון שביהודה: שני מחבלים נוטרלו בזירה

מחבל פתח בירי הבוקר לעבר כוח צה”ל בצומת בית ענון שביהודה – ונוטרל מיד. במקביל, מחבל נוסף ניסה לדקור את הכוח במקום – ונוטרל גם הוא. אין נפגעים באירוע.

05:40 – פת”ח הודיע על הסלמת העימותים עם ישראל בעקבות “שפיכות הדמים בטולכרם ועזה”

ארגון פת”ח ברשות הפלסטינית הודיע על שביתה כללית היום בעריה. איגוד המורים הפלסטינים ברשות הודיע על ביטול הלימודים בכל שטחי הרשות. במקביל, הפלסטינים דיווחו כי כוחות הביטחון הישראלים עזבו לפנות בוקר את מחנה הפליטים נור א-שמס שממזרח לטולכרם, אחרי שפעלו שם שלושה ימים.

04:45  –  הערכה: הטילים ששימשו להפצצה סמוך למתקן הגרעיני בנתנז – פיתוח ישראלי

לפי הערכות, הטיל ששוגר בתקיפה באיראן בלילה שבין חמישי לשישי הוא טיל מדויק בשם Rampage – שפותח בתעשיות הביטחוניות של ישראל הטיל זוהה מתמונות והיקף הנזק שנגרם במתקפה ובעל יכולת מהירות על-קולית, מה שמקשה מאוד על זיהויו ויירוטו באמצעות מערכות הגנה אוויריות.

02:05 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טוענות שתקפו באמצעות כטב”מים “מטרה חיונית” ברמת הגולן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות