בן גביר: אם גלנט לא יגבה את נצח יהודה, נקלוט אותם במג”ב כגיבורים

השר לביטחון לאומי על הסנקציות שארה"ב עומדת להטיל על גדוד 'נצח יהודה': "חמור ביותר, מהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון שלא להיכנע לתכתיבים האמריקנים - יש לתת להם גב על מלא!" • סמוטריץ': "להטיל סנקציות על צה"ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט"
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשפ"ד / 20.04.2024 22:26

השר איתמר בן גביר הגיב הערב (מוצאי שבת) על הדיווח של העיתונאי ברק רביד דיווח ב’וואלה’ כי מזכיר המדינה טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד ‘נצח יהודה’ של צה”ל: “סנקציות על חיילנו זה קו אדום. גלנט חייב לגבות את נצח יהודה ואם לא – נקלוט אותם במג”ב כגיבורים”.

הסנקציות מגיעות על רקע מה שהאמריקנים מכנים “הפרת זכויות אדם של פלסטינים” ברחבי יהודה ושומרון. זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית.

השר לביטחון לאומי: “הדיווח על כך שארה”ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים – יש לתת להם גב על מלא!

“אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מג”ב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה”.

יו”ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “החלטה להטיל סנקציות אמריקניות על צה”ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט.

“הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה”ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל”.

ח״כ לימור סון הר מלך: “כפי שהזהרתי בתחילה שאם מדינת ישראל לא תדע להגיב בחריפות ובאופן חד משמעי על הסנקציות נגד המתיישבים החלוצים בוני הארץ, השלב הבא יהיה סנקציות על החיילים שלנו. אנו רואים שהדבר קורה והממשל האמריקאי ביקש להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה.

“חיילי נצח יהודה הם העילית שבעילית. חיילים שמוסרים את נפשם על הגנת מדינת ישראל ותושביה. המשמעות של סנקציות נגדם ונגד מתיישבים היא איבוד הריבונות של מדינת ישראל, וזהו מחיר יקר מידיי שאיננו יכולים לשלם.

“ומישהו כאן התבלבל לגמרי. מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ולא מדינת חסות של אף מדינה אחרת.

“בהנחה שהדיווח לפיו הממשל האמריקני מתכוון להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה נכון, מדינת ישראל צריכה להגיב על כך בצורה חריפה. אני מצפה משר הביטחון וראש הממשלה שבעצם הם אלו ששלחו את החיילים הללו להילחם, שיציבו קו אדום בוהק כדי שכולם ידעו שמדינת ישראל לא תאפשר פגיעה באזרחיה, בחייליה או בריבונותה. כי אם החרש תחרישו בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר…״.

חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד הגיב: “כפי שאמרתי בעבר, שיטת הסנקציות שהחלה נגד מתנחלים ופעילים שנתפסים ‘קיצוניים’ ללא ראיות וללא כל בסיס משפטי נועדה לדבר אחד: יצירת סימטריה בין ישראל לאויביה. זה מתחיל מכמה מתנחלים, עכשיו ממשיכים ליחידה בצה”ל. זה ימשיך כנגד קצינים וחיילים שנלחמים באויב בצורה ‘יותר מדי’ אפקטיבית לטעם מישהו במחלקת המדינה. ערבות הדדית נבחנת ברגעים אלה”.

הוא הוסיף: “מצפה מכל המערכת הפוליטית במדינת ישראל, לגלות פטריוטיות ולומר בצורה ברורה: אין סימטריה בין ישראל שנלחמת על חייה לאויביה צמאי הדם המייצגים את השפל המוסרי והרוע האנושי הצרוף. בדיוק כמו שלא הייתה שום סימטריה בין בעלות הברית לנאצים. מי שחושב שהוא יימלט מהגורל היהודי, כדאי שילמד קצת היסטוריה. זה השלב שבו צריך לצופף שורות ולומר לעולם, שעל אף כל המחלוקות, כל ישראל ערבים זה לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות