הישג לסמוטריץ’: הממשלה החלה בהכשרה של 68 מאחזים ביו”ש

שר האוצר הורה למשרדי הממשלה: הקצו להם תקציבים כמו לכל יישוב רגיל • המשמעות: מעמד היישובים יושווה לזה של כל יישוב בארץ - כך שיימנעו פינויים • בין היישובים שיוסדרו: מלאכי השלום, יישובי גבעות שילה, גבעת אסף, מצפה כרמים, מצפה דני, שדה אפרים ועוד
חרדים 10
י"ג ניסן התשפ"ד / 20.04.2024 22:04

מתחת לרדאר החלה הממשלה בהכשרת 68 יישובים בלתי מוסדרים ביהודה ושומרון.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, דיווח  הערב (מוצאי שבת), כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הורה למשרדי הממשלה להקצות ליישובים אלה תקציבים כמו לכל יישוב רגיל, והצעד למעשה ישווה את מעמדם בפועל לזה של כל יישוב בארץ – וימנע פינויים.

ההחלטה להכשיר את היישובים מגיעה לאחר שבישיבת הקבינט בחודש פברואר בשנה שעברה הוחלט על הכשרת 10 יישובים בהתאם להסכם הקואליציוני עם מפלגת הציונות הדתית.

בהסכם “התחבא” סעיף נוסף שנוגע להמשך ההכשרה של עוד נקודות. כך, על בסיס הנחיית הקבינט, שיגר בשבועות האחרונים השר סמוטריץ’ מסמך הנחיות למשרדי הממשלה להכשרת 68 מאחזים.

נקודות ההתיישבות בבנימין אליהן מתייחסת ההחלטה: מלאכי השלום (בסמוך נרצח הנער בנימין אחימאיר הי”ד בשבוע שעבר), יישובי גבעות שילה כמו עדי עד, אש קודש, אחיה, קידה, מעלה שלמה, מצפה כרמים, נוה ארז, מצפה דני, מצפה חגית, נוה אח”י ליד נוה צוף, חרשה, שדה אפרים, ושכונת נווה שיר ביישוב עלי.

משמעות החלטת הממשלה והעבודה שנעשתה בעקבותיה היא שהמדינה רואה ומכירה כי הנקודות יהפכו ליישובים. כך שבמקום לפנות את אותן מקומות הן יהפכו ליישובים.

המהלך יאפשר חיבור והקמת תשתיות שעד היום המדינה לא אפשרה, ומשרדי הממשלה יוכלו לפעול באופן רשמי ביחס למשפחות וליישובים כמו בכל יישוב בארץ – ובעקבות כך גם הרשויות המקומיות יוכלו לספק שירותים לתושבי היישובים הללו בדרך המלך.

המסמך אף כולל הנחיות לקראת הסדרה באופן שמשווה כבר כעת את המעמד, לרבות הקמת מוסדות חינוך, סלילת כבישים, קופות חולים וטיפות חלב ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות