ארה”ב צפויה להודיע על סנקציות נגד הגדוד החרדי ‘נצח יהודה’

בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על הטלת סנקציות נגד 'נצח יהודה' - על רקע מה שמכונה "הפרת זכויות אדם של פלסטינים" ביו"ש • בין היתר יאסרו להעביר לגדוד סיוע צבאי אמריקני, וימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה"ב • נתניהו: "זה שיא האבסורד ושפל ערכי"
חרדים 10
י"ג ניסן התשפ"ד / 20.04.2024 21:05

שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד ‘נצח יהודה’ – הגדוד החרדי של צה”ל.

כך דווח הערב (מוצאי שבת) העיתונאי ברק רביד באתר ‘וואלה’, מפי שלושה מקורות אמריקנים.

הסנקציות מגיעות על רקע מה שמכונה “הפרת זכויות אדם של פלסטינים” ביהודה ושומרון.

זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה ביהודה ושומרון. המקורות ציינו כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני ל’נצח יהודה’, ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.

הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.

בכיר בממשל האמריקני אמר ל’וואלה’, כי ההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד.
במוקד החדשות

אחד המקורות ציין, כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה”ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.

ביום חמישי דיווח אתר התחקירים האמריקני ProPublica כי ועדה מיוחדת של משרד החוץ האמריקני, שחקרה טענות להפרת זכויות אדם ביו”ש, העבירה לבלינקן כבר לפני כמה חודשים המלצות להטיל סנקציות על כמה יחידות של צה”ל ומשטרת ישראל ולמנוע מהן לקבל מימון אמריקני.

במסיבת עיתונאים באיטליה ביום שישי בלינקן נשאל לגבי ההמלצות הללו, וטען כי הוא קיבל החלטה בנושא וכי הודעה על כך תימסר בימים הקרובים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל! ‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה”.

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: “גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה”ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה”ל, וכך גם נעשה.

“יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקנים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות