בנור א-שמס: שני לוחמי חרוב נפצעו קל, לוחם לוט”ר וקצין מיל’ בינוני

פלסטינים: צה''ל חיסל ברצועת עזה מחבל ששוחרר בעסקת שליט •  KLM, סוויס איר, אוסטריאן אירליינס ולופטהנזה ביטלו רק את הטיסות המתוכננות היום • צה"ל תקף בעזה את המרחב ממנו זוהה השיגור אמש לאשקלון • ביידן שוקל העברה של מיליארד דולר נוספים בסיוע בנשק לישראל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 13:28
היום ה-196 למלחמה I עדכונים שוטפים:

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

14:46 – הפעילות בנור א-שמס: ארבעה לוחמים נפצעו 

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פתחו הלילה במבצע לסיכול טרור בנור א-שמס שבחטיבת מנשה, במהלכו עד כה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים, עצרו מספר מבוקשים, חשפו מטענים וצירים וסרקו מבנים.

במהלך הפעילות נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת חרוב באורח קל, בנוסף ללוחם מיחידת הלוט”ר וקצין במילואים מחטיבת המרום שנפצעו באורח בינוני.

כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

13:20 – מקורות פלסטיניים: צה”ל חיסל ברצועת עזה את המחבל נידאל אכרם אבו שחידם, ששוחרר בעסקת שליט.

13:20 –  כוחות צה”ל תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה בו שהו מחבלים של הארגון בדרום לבנון

תצפיתניות מגדוד 869 זיהו לפני זמן קצר מחבלים ששהו במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המבנה ואת המחבלים ששהו בו.

13:15 –   KLM, סוויס איר, אוסטריאן אירליינס ולופטהנזה ביטלו רק את הטיסות המתוכננות היום

מספר חברות תעופה הודיעו היום על ביטול הטיסות לישראל וממנה אחרי התקיפה באיראן שמיוחסת לישראל. זאת, אחרי גל הביטולים שהחל אחרי המתקפה האיראנית על ישראל בשבת האחרונה, ועל רקע ימים עמוסים יחסית בנתב”ג – רק היום צפויים לעבור בנמל 50 אלף נוסעים.

בינתיים, החברות שביטלו את הטיסות שלהן להיום בלבד לישראל וממנה הן: KLM, סוויס איר, אוסטריאן אירליינס ולופטהנזה.

13:15 –  שר החוץ הרוסי: בישראל ובמערב מנסים להסיט את תשומת הלב מעזה על ידי הצגת איראן כאיום

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, לאחר התקיפה באיראן שיוחסה לישראל: יש תחושה שבישראל ובמערב מנסים להסיט את תשומת הלב מרצח העם בעזה, באמצעות הצגת איראן כאיום.

12:50 – ביידן שוקל העברה של מיליארד דולר נוספים בסיוע בנשק לישראל

גורמים בבית הלבן סיפרו לעיתון האמריקני “וול סטריט ג’ורנל” כי ממשל ביידן שוקל העברה של מיליארד דולר נוספים בסיוע בנשק לישראל. בין הפריטים שהסיוע יכולל יהיו פגזים לטנקים, רכבים צבאיים ופצצות מרגמה.

11:10 – גורם ישראלי לוושינגטון פוסט: התקיפה באיראן “הייתה מחושבת היטב”

10:40 – צה”ל תקף בעזה את המרחב ממנו זוהה השיגור אמש לאשקלון

חטיבת האש 215 תקפה בארטילריה את המרחב ממנו זוהה השיגור לאשקלון אמש, בבית לאהיה וכלי טיס תקף מחסן אמצעי לחימה במרחב. בנוסף, במהלך היממה האחרונה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-25 מטרות בסיוע לכוחות המתמרנים. בין המטרות, מבנים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות שיגור ותשתיות צבאיות נוספות.

09:35 – התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה: ישראל תקפה מכ”מים צבאיים בדרום המדינה

משרד ההגנה הסורי הודיע כי סביב השעה 02:55 ישראל תקפה בטילים מצפון הארץ אתרי הגנה אווירית (של הצבא הסורי) בדרום המדינה, מה שהוביל לנזק. לא דווח על נפגעים. מרכז המעקב הסורי אמר לערוץ סקיי ניוז בערבית כי ישראל תקפה מכ”מים צבאיים בדרעא, לא הותקפו יעדים של המליציות הפרו איראניות בסוריה.

06:10  – דיווחים בסוריה: הותקפו הלילה שני שדות תעופה – נוסף לאתר מכ”ם בדרום המדינה

04:45  – מקורות אמריקנים ל-ABC: ישראל תקפה מטרות באיראן

04:30 –  דיווחים: פיצוץ נשמע בדרום עיראק

סוכנות סאברין ניוז העיראקית, המזוהה עם איראן, דיווחה על פעילות מוגברת של כלי טיס אמריקנים בשמי עיראק

04:20 –  דיווחים ערביים: ישראל תקפה בדרום סוריה

ערוץ אל-עאלם האיראני דיווח מפי גורם ביטחוני סורי על תקיפה ישראלית בדרום סוריה בין פרברי מחוז דרעא לפרברי מחוז א-סווידאא’. לפי הדיווח הותקף בסיס מכ”מ. אחד מהערוצים של רשת אל-ג’זירה דיווח על הפצצות של כמה אתרים בדרום סוריה בפרברי העיר דרעא. לפי שעה אין עדכון רשמי בכלי התקשורת הסוריים הממלכתיים.

01:25 –  דיווח ב-ABC מפי מקור ישראלי: ישראל התקדמה משמעותית בהכנות לפינוי כמיליון אזרחים מאזור רפיח, לקראת פעילות צבאית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות