גורם ישראלי ל’וושינגטון פוסט’: “המתקפה על איראן תוכננה היטב”

הלילה הותקפו 9 מטרות בבסיס חיל האוויר האיראני במחוז אספהאן • 'הוושינגטון פוסט' ציטט מקורות בישראל שטענו כי התקיפה באספהאן נועדה להדגים את יכולות ישראל • גורם במשמרות המהפכה טען כי זו "פעולה של המוסד הישראלי": מתקפת רחפנים שלא הגיעה מחוץ לגבולות המדינה
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 13:01

מדינת ישראל תקפה הלילה בסיס של חיל האוויר האיראני במחוז אספהאן שבמרכז איראן.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

מקור בתוך מערכת הביטחון הישראלית מסר היום (שישי) לעיתון ‘הוושינגטון פוסט’, כי התגובה הישראלית למתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית “תוכננה היטב”.

לפי העיתון, המקור תודרך על ידי מערכת הביטחון עוד בטרם התקיפה. בנוסף, מקור אחר מסר לעיתון כי מטרת התקיפה הייתה להראות את יכולתה של ישראל לפגוע בתוך שטחה של איראן.

גם גורמים אמריקניים רשמיים אישרו לרשתות התקשורת בארה”ב, כי ישראל תקפה הלילה בסיס של חיל האוויר האיראני במחוז אספהאן.

פקיד אמריקני אמר לרשת abc האמריקנית כי טילים ישראלים פגעו באתר באיראן. גורם אמריקני רשמי אישר הבוקר לרשת cnn שישראל אכן ביצעה תקיפה באיראן, וכי המטרה שהותקפה לא הייתה “מטרה גרעינית”.

בערוץ 14 דיווח כי במהלך המתקפה הופצץ אזור המכונה כנף 8 בבסיס חיל האוויר של משמרות המהפכה באספהאן. לפי אחד הדיווחים, 9 מטרות שונות הותקפו גם בבסיס זה וגם בקרבתו.

מקורות הקשורים למשמרות המהפכה אישרו כי ישראל תקפה בעיר קג’אוורסטן שבמחוז אספהאן.

בעיתון הערבי ‘אל ערבי אל ג’דיד’ דווח בשם גורם במשמרות המהפכה שטען כי מדובר ב”פעולה של המוסד הישראלי”. במקביל, בכיר איראני מסר לסוכנות הידיעות הבריטית רויטרס: “לא ברור עדיין מי עומד מאחורי המתקפה באספהאן”, ו”אין תוכנית לתגובה מידית”.

גורמים במחוז אספהאן באיראן מסרו לכתב ערוץ 14 דרור בלאזאדה, כי בניגוד לפרסומים ברשתות באיראן, בעיר אספהאן יש אזעקות ומערכות ההגנה בעיר בכוננות גבוהה.

באיראן, שם מנסים “לגמד” את האירוע, דיברו לא על טילים או מטוסים – אלא על מתקפת רחפנים שאפילו לא הגיעה מחוץ לגבולות המדינה.

סוכנות הידיעות האיראנית ‘איראנא’ דיווחה כי נשיא איראן, אברהים ראיסי, הגיע למסגד בעיר אספהאן, שבמחוז שלה בוצעה התקיפה, השתתף בתפילות יום השישי וקיים שיחות עם תושבי העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות