‘הבעת דעה’: המרצה באוני’ העברית שנחשדה בהסתה שוחררה ממעצר

בית המשפט השלום בירושלים הורה לשחרר ממעצר את המרצה מהאוניברסיטה העברית החשודה בהסתה - בעקבות דברים מקוממים שאמרה על טבח השבעה באוקטובר • המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 14:32

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (שישי) לשחרר את פרופ’ נאדירה שלהוב-קיבורקיאן, המרצה באוניברסיטה העברית שנעצרה אתמול בחשד להסתה – בעקבות דברים שאמרה על מתקפת חמאס.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

השופט דב פולוק דחה את בקשת המשטרה ואמר כי הממצאים שהציגה המשטרה אינם מצדיקים את מעצרה.

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע.

השופט מתח ביקורת על המשטרה: “אני יכול להבין שרציתם את הצו מעצר כדי לערוך חיפושים, אבל עד עכשיו לא מצאתם משהו שם שאני יכול לאחוז בו ולחשוב שזה מצדיק את המעצר ולא קיבלתי שום הסבר אחר. הדפים שמצאתם זו הבעת דיעה. לא מצאת שום קשר לארגון אסור על פי חוק”.

שלהוב-קיבורקיאן כינתה את ישראל “מכונת הרג נקרופילית”, ואמרה: “אני לא אומרת שלא קרה דבר רע ומרושע ב-7 באוקטובר. אבל מה שקורה בעזה, אחרי כל כך הרבה חודשים, הוא לא רק רשע וג’נוסייד. הוא דבר שהעולם מאפשר לו לקרות”. בנוסף היא הטילה ספק בהיקף ההתעללות והפגיעות בנשים ב-7 באוקטובר.

גורם במשטרה התבטא בחריפות נגדה ואמר כי היא “מסוכנת ומסכנת כל ישראלי, כל חייל וחיילת. כל חטופה וחטוף. היא מכשירה ומעודדת למעשה כל פגיעה בהם או פגיעה בחפים מפשע ונשים וילדים”. אותו גורם ציין כי היא אומנם לכאורה מתנערת מאירועי 7 באוקטובר, אך הוסיף כי “בו זמנית, היא למעשה מייצרת הצדקה ממוחה הקודח ביצירת סיפורים מקבילים, שלדבריה נעשים כל יום בישראל”.

ח”כ אחמד טיבי הגיע הבוקר  לבית משפט השלום בירושלים כדי לחזק את הפרופ’. הוא תקף את מעצרה וטען כי “היא גאווה אקדמית”. הוא הוסיף: “מעלילים עליה שהכחישה את מה שהתרחש ב-7 באוקטובר. בושה שהפרקליטות אישרה למשטרת השר המחבל המורשע בן גביר לעצור אותה”.

מוקדם יותר פרסמה האוניברסיטה העברית תגובה ראשונה למעצרה של שלהוב-קיבורקיאן וקראה לשחררה “באופן מיידי”. בתגובה נטען כי האוניברסיטה אמנם מתנגדת לרבים מהדברים שאמרה, אך לצד זאת, “במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות