הפרופ’ מהאוני’ העברית שהכחישה את הטבח – נעצרה בחשד להסתה

פרופ׳ נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית, שהכחישה את ההתעללויות של חמאס בשבעה באוקטובר - נעצרה בחשד להסתה • ח"כ סון הר מלך: "מקווה שיוגש נגדה גם כתב אישום. מצפה מהאוניברסיטה להודיע עוד היום על הפסקת עבודתה"
חיים טוויל
י' ניסן התשפ"ד / 18.04.2024 18:07

פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן נעצרה לחקירה היום (חמישי) בחשד להסתה.

המרצה מהאוניברסיטה העברית האשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה את הפגיעות בנשים והתעללויות בטבח 7 באוקטובר. המרצה הועברה לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה.

לפי דיווח בחדשות 12, המשטרה החליטה על הארכת מעצרה בסיום חקירתה. היא תובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

לפני כשבועיים המליצה המשטרה לפתוח נגד המרצה בחקירה פלילית. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, המליץ לפרקליטות לאשר את פתיחת החקירה בחשד להסתה.

הפרופ’ הושעתה בעבר מהאוניברסיטה לאחר שפרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. בין השאר אמרה כי “זה הזמן לבטל את הציונות”, והטילה ספק במעשי האונס ב-7 באוקטובר: “הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים. הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם”.

האוניברסיטה העברית קבעה כי היא תושעה עד תום הסמסטר, סנקציה שהתבררה כחסרת משמעות, משום שהוא הסתיים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב למעצר ואמר: “מברך את המשטרה על מעצרה של הפרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן שהסיתה נגד מדינת ישראל. המעצר הזה מעביר מסר חשוב – מי שיסית נגד מדינת ישראל, לא יוכל להתכסות תחת תפקיד וטייטל כזה או אחר. הצוות נגד הסתות לטרור ברשת שאני עומד בראשו ממשיך לפעול ולהתוות מדיניות – כל מסית יבוא על מקומו”.

ח״כ לימור סון הר מלך שהייתה בין יוזמי הדיון בוועדת החינוך של הכנסת על ההסתה לטרור של פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן: “למה שאמרה הפרופסור ישנה פרשנות אחת. הסתה לטרור. אני מברכת על מעצרה ומקווה כי בקרוב יוגש נגדה גם כתב אישום. אני מצפה מהאוניברסיטה העברית להודיע עוד היום על הפסקת עבודתה”.

ח”כ אחמד טיבי: “אבל את המתנחלים שרצחו שני פלסטינים לא חוקרים, את הרבנים שמסיתים לרצח ערבים מחבקים. מי שסלל את הדרך לחקירה הזו היא הנהלת האוניברסיטה העברית בהתנהלותה המביכה והפחדנית”.

יושב ראש התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר הגיב: “אנו מברכים על מעצרה של פרופ’ שלהוב ומקווים כי מעצרה יסמן דרך חדשה לצורת הטיפול בכל נושא ההסתה באקדמיה ובהסתה כנגד ישראל באופן כללי”

שי גליק מארגון בצלמו: עידן חדש החל, מי שמסית ישלם מחיר כבד. מי שיפגע באזרחי מדינת ישראל לא יוכל להמשיך להיות חופשי. מי שיתגאה בהפחדת יהודים ואנטישמיות ישלם את מלוא המחיר. אני קורא לאוניברסיטה העברית לפטר אותה באופן מידי. אני מתחייב כל תומך טרור יפוטר יודח וילך לכלא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות