אלון דוידי על הכוונה לצמצם כוחות הביטחון בעיר: שוב תפקירו אותנו?

ראש עיריית שדרות מותח ביקורת חריפה על התכנית של צה"ל לצמצם את כוחות הביטחון בעיר לאחר חג הפסח • "לא ניתן להעלות על הדעת שצה"ל יפקיר שוב את בטחון תושבי העיר שדרות"
חיים טוויל
י' ניסן התשפ"ד / 18.04.2024 16:31

ראש עיריית שדרות אלון דוידי מותח היום (חמישי) ביקורת חריפה על הכוונה בצה”ל לצמצם את כוחות הביטחון בעיר –  לאחר חג הפסח.

מה ליפא חיפש וחיפש ולא מצא בשום פינה כשערך בדיקת חמץ?

במכתב ששיגר לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ”ל הרצי הלוי ולמפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן, דרש לוודא כי צמצום הכוחות לא ייצא לפועל.

“מעל 180 ימים, מאז ה-7 באוקטובר שקרוב ל-40 אלף תושבי שדרות נמצאים בחרדת קיום”, כתב. “עשרות מחבלים חדרו לעירנו, טבחו בכל מי שראו, ברחובות ובבתים, רצחו 70 מתושבי העיר, שוטרים ולוחמים, גרמו להשמדת תחנת המשטרה הוותיקה, והותירו אחריהם עיר המומה שהופקרה על ידי מי שהיו צריכים להגן עליה”.

הוא הזכיר: “צה”ל ומערכת הביטחון מודים שלא היו שם להגן עליהם. זיכוי העיר ממחבלים ארך ימים רבים וגם אחריהם העיר סבלה ועודנה סובלת מהתרעות ‘צבע אדום’, רקטות שמצליחות לחדור את כיפת ברזל ומשבשות את יומם של התושבים וכמובן שמאיימות על חייהם”.

לדבריו, “כחלק מהמאמץ לחדש את אמון התושבים בצה”ל ובכוחות הביטחון וכחלק מהאתגר האדיר להשיב את שדרות להיות עיר פעילה ומתפקדת, התקיימו דיונים רבים בין גורמי העירייה לבין גורמי האוגדה ופיקוד העורף לקראת חזרתם של התושבים בעיר בסוף חודש פברואר”.

דוידי הוסיף: “נפרשו בעיר כ-115 חיילים שמתגברים את כוחות השיטור העירוני ואת כיתת הכוננות שפרושה אף היא באופן רחב. צה”ל מאבטח את הסעות התלמידים, את מוסדות החינוך, את הכניסות לערים ואת מרכזי התרבות והקהילה – ובכך מחלחלת בתושבים תחושת ביטחון מסוימת וגם זאת מלווה בחששות רבים – אם אין ביטחון, אנחנו מסתפקים בתחושת ביטחון”.

“בימים האחרונים נודע לנו על כוונת צה”ל לצמצם את כוחותיו בעיר לאחר חג הפסח. אני מבקש להדגיש בפניכם כי כל צמצום כוחות בגזרת העיר משמעותו ששדרות תופקר. לא ניתן להעלות על הדעת שצה”ל יפקיר שוב את בטחון תושבי העיר שדרות”.

“צמצום כוחות הביטחון בעיר משמעותו הפקרתה, הפקרת תושביה, בטחונם ורווחתם”

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, תוקף את כוונת צה”ל לצמצם את כוחות הביטחון בעיר לאחר הפסח.
דוידי פנה הבוקר במכתב חריף לשר הביטחון, יואב גלנט, לרמטכ”ל, רא”ל הרצי הלוי, ולמפקד פיקוד דרום, האלוף ירון פינקלמן, בדרישה לוודא כי צמצום הכוחות לא ייצא לפועל.

במכתבו עומד ראש העיר על שעברו תושביה מאז ה 7.10 והאתגרים הרבים עמם מתמודדים מאז ומאז שובם לעיר לפני כחודש וחצי.

“מעל 180 ימים, מאז ה -7 באוקטובר שקרוב ל40 אלף תושבי שדרות נמצאים בחרדת קיום.
עשרות מחבלים חדרו לעירנו, טבחו בכל מי שראו, ברחובות ובבתים, רצחו 70 מתושבי העיר, שוטרים ולוחמים, גרמו להשמדת תחנת המשטרה הוותיקה והותירו אחריהם עיר המומה שהופקרה על ידי מי שהיו צריכים להגן עליה. צה”ל ומערכת הביטחון מודים שלא היו שם להגן עליהם. זיכוי העיר ממחבלים ארך ימים רבים וגם אחריהם העיר סבלה ועודנה סובלת מהתרעות “צבע אדום”, רקטות שמצליחות לחדור את כיפת ברזל ומשבשות את יומם של התושבים וכמובן שמאיימות על חייהם”, כתב אלון לשר הביטחון.

“כחלק מהמאמץ לחדש את אמון התושבים בצה “ל ובכוחות הביטחון וכחלק מהאתגר האדיר להשיב את שדרות להיות עיר פעילה ומתפקדת, התקיימו דיונים רבים בין גורמי העירייה לבין גורמי האוגדה ופיקוד העורף לקראת חזרתם של התושבים בעיר בסוף חודש פברואר. נפרשו בעיר כ- 115 חיילים שמתגברים את כוחות השיטור העירוני ואת כיתת הכוננות שפרושה אף היא באופן רחב. צה”ל מאבטח את הסעות התלמידים, את מוסדות החינוך, את הכניסות לערים ואת מרכזי התרבות והקהילה – ובכך מחלחלת בתושבים תחושת ביטחון מסוימת וגם זאת מלווה בחששות רבים – אם אין ביטחון, אנחנו מסתפקים בתחושת ביטחון”, הוסיף דוידי בהתייחסו להמשך הירי על העיר והיעדר ביטחון בפועל.

“בימים האחרונים נודע לנו על כוונת צה”ל לצמצם את כוחותיו בעיר לאחר חג הפסח. אני מבקש להדגיש בפניכם כי כל צמצום כוחות בגזרת העיר משמעותו ששדרות תופקר. לא ניתן להעלות על הדעת שצה”ל יפקיר שוב את בטחון תושבי העיר שדרות”, חתם דוידי את מכתבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות