בשווי חצי מיליון: הזמין פיצות וכסף מזומן “לחיילים” מאשראי גנוב

תושב אזור השרון, בן 48, נעצר בחשד לביצוע עבירות הונאה במשך כמה חודשים, תוך ניצול ציני של רצון הציבור לסייע לחיילים בתקופת המלחמה • בתום חקירה סמויה הוא נתפס במלון באשדוד • החקירה חשפה כיצד הוא פעל ואיך השיג את פרטי האשראי מבתי עסק ואזרחים תמימים
חיים טוויל
י' ניסן התשפ"ד / 18.04.2024 14:02

תושב אזור השרון בן 48 נעצר אתמול בחשד לביצוע עבירות הונאה בשווי של כחצי מיליון שקלים, תוך ניצול ציני של רצון הציבור לסייע לחיילים בתקופת המלחמה.

מה ליפא חיפש וחיפש ולא מצא בשום פינה כשערך בדיקת חמץ?

הבוקר (חמישי) יובא החשוד להארכת מעצר.

לפני חודשים ספורים התקבלה במשטרה תלונה מבית עסק לממכר פיצה במרכז העיר ירושלים. מהתלונה עלה, כי בית העסק ‘נעקץ’ על ידי חשוד שהתקשר וטען כי הוא מעוניין להזמין עשרות מגשי פיצה עבור חיילי צה”ל, כהוקרה על פעילותם במלחמה.

זמן קצר לאחר קבלת ההזמנה, התקשר החשוד בשנית לחנות הפיצה וביקש לשלוח לחיילים גם תרומה כספית – ועל כן, ביקש לתת לשליח שיגיע לאסוף את משלוח הפיצות, גם סכום כסף רב במזומן, ולחייב על כך את פרטי כרטיס האשראי שמסר.

ההזמנה – שהכילה את מגשי הפיצה והכסף המזומן – הסתכמה בסכום של עשרות אלפי שקלים. כעבור זמן מה, הגיע שליח שאסף את ההזמנה רבת הערך מבית העסק ורק כעבור ימים התברר לבעל העסק כי העסקה בוצעה באמצעות פרטי אשראי שנגנבו בעורמה מאזרחים תמימים, ולא הגיעה לאף חייל.

בעקבות המקרה, פתחו חוקרי המשטרה במחוז ירושלים בחקירה סמויה, בשיתוף עם חברות האשראי. במסגרת החקירה, אותרו מקרים רבים נוספים שאירעו לא רק בירושלים, אלא גם בערים הסמוכות לה ובמקומות שונים ברחבי הארץ.

גם במקרים אלו פעל החשוד, לכאורה, באותה הדרך ותחת סיפור כיסוי של תרומה לחיילי צה”ל. במעשיו הצליח להתל ולהונות בתי עסק רבים בסכום כספי המוערך בכחצי מיליון שקלים.

בנוסף לאלו, נקשר החשוד לכאורה גם לביצוע של הזמנות גדולות של יינות ומשקאות אלכוהוליים נוספים בעשרות אלפי שקלים, באמצעות פרטים של כרטיסי אשראי שגנב.

בחקירה עלה כי את פרטי האשראי השיג החשוד מבתי עסק ומאזרחים תמימים, תוך התחזות לנציג של חברות האשראי השונות.

אמש אותר החשוד בבית מלון באשדוד ונעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות