עימות בקבוצת הממשלה • שרים לארבל: ‘בחנפנות לא מגיעים לעליון’

קטטת פרצה בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה: השרים בן גביר ויצחק וסרלאוף התנפלו על השר משה ארבל לאחר שהגן על היועמ"שית • "בחנפנות לא מגיעים לבית המשפט העליון. צריך להתאמץ יותר" • מזכיר הממשלה יוסי פוקס ניסה להרגיע
חרדים 10
י' ניסן התשפ"ד / 18.04.2024 11:04

קטטה פרצה הבוקר (חמישי) בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה, בעקבות הדיווח על הדאגה של היועמ”שית גלי בהרב מיארה לתנאי התזונה של מחבלי הנוח’בה בבתי הכלא.

בהתכתבות בקבוצה, שפורסמה על ידי מוטי קסטל בערוץ 14, נראית כתבה ששיתף השר איתמר בן גביר מעיתון ‘ישראל היום’, העוסקת בדרישת היועצת המשפטית לממשלה לקבל הסברים על ההחלטה להסיר את הפירות מהתפריט שמוגש למחבלים בבתי הכלא בישראל.

לאחר ששלח צילום של הכתבה, כתב בן גביר: “ולעניין אחר, בדרך כלל לא מעלה כאן דברים, בטח לא כתבות, אבל נראה לי שיש חשיבות שכולכם תהיו מודעים. בוקר טוב”.

בתגובה כתב השר משה ארבל: “כדאי להביא יותר מכותרת ואת תגובת משרד המשפטים באופן שניתן לקריאה”, הגן השר מש”ס על הייעוץ המשפטי, תוך שהוא מוסיף את התגובה במלואה – ונוזף בשר לביטחון לאומי: “האמת היא גם אופציה בעולם פופוליסטי המעדיף כותרות”.

יו”ר עוצמה יהודית לא נשאר חייב ותקף את ארבל, תוך שימוש בשמועות לפיהן הוא מכוון לקריירה במערכת המשפט לאחר שיפרוש מהחיים הפוליטיים: “מבין שאתה עסוק בחנופה ליועמ”שית – אולי יום אחד ימנו אותך לשופט – אבל את האמת לא ניתן להסתיר. שאלות הזויות, אג’נדה הזויה – ויועצת משפטית שמרשה לעצמה להתערב במדיניות המשרד שלי. בוקר טוב”.

ארבל: “בוקר טוב גם לכבודו”.

בשלב זה הצטרף חבר מפלגתו של בן גביר, השר יצחק וסראלוף לדיון, ועקץ גם הוא את השר ארבל באותה הדרך.

“ארבל”, פנה שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי לשר הפנים, “בחנפנות לא מגיעים לבית המשפט העליון, צריך טיפה יותר”.

ארבל הגיב: “וגם לכבודו”.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שנמצא גם הוא בקבוצה החליט לקטוע את הוויכוח: “מטרת הקבוצה הזו הינה העברת מידע לשרים. ולא ניהול מחלוקות ברשת”, נזף בשרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות