הח”כ רצה לבקר פדופילים חרדים בכלא, סורב – ומנע העברת תקציב לשב”ס

ח"כ ינון אזולאי מש"ס ביקש לבקר עבריינים חרדים שהורשעו בעבירות של מעשים חמורים במיוחד - שניים מהם בבנותיהם • בגלל עיכוב באישור בקשתו, פעל לדחות בוועדת הכספים העברת תקציב של יותר ממיליון שקלים לש"ס 
חרדים 10
י' ניסן התשפ"ד / 17.04.2024 22:02

ח”כ ינון אזולאי מש”ס פנה לאחרונה למשרד לביטחון לאומי בבקשה לאשר לו ביקור אצל 7 אסירים בבתי הכלא, מתוכם 5 הורשעו, הואשמו או נעצרו בגין עבירות של מעשים חמורים במיוחד.

לפי דיווח של יקי אדמקר ב’וואלה’, בקשתו טרם נענתה, ובעקבות כך, בוועדת הכספים היה שותף למהלך למנוע העברת כספים של מיליוני שקלים למשרד לביטחון לאומי ולשירות בתי הסוהר.

לפי הדיווח, לפני מספר שבועות ביקש אזולאי לבקר, למשל, אצל בדרן חרדי, שהורשע בשתי עבירות של מעשים חמורים במיוחד שביצע בבתו כשהייתה בת 13. הבדרן מרצה את עונשו בכלא מעשיהו. בנוסף, ביקש לבקר בכלא רימונים מוהל חרדי שביצע עבירות חמורות באחת מבנותיו ונשפט ל-19 שנות מאסר, ואצל צעיר מירושלים שהואשם בביצוע מעשים חמורים בקטינים.

בנוסף אליהם, ביקש גם לבקר אצל אסירים שמרצים עונש מאסר על עבירות כמו שחיתות והלבנת הון, למשל סגן ראש עיריית אשדוד לשעבר עמרם כנפו.

הבקשה של אזולאי הגיעה למשרד לביטחון לאומי –  אך לא אושרה.

בוואלה צוין, כי לאחרונה המשרד ושב”ס נמנעים מלאשר ביקורים כאלה, כדי להימנע מלאשר ביקורים דומים של חברי-כנסת ערבים אצל אסירים ביטחוניים.

אתמול, כך לפי גורמים בכנסת ובמשרד לביטחון לאומי, הגיעה “הנקמה”.

במהלך דיון בוועדת הכספים היו אמורים לעבור עודפי תקציב בסך 1,312,000 שקלים משנת 2023 אל השנה הנוכחית לטובת שירות בתי הסוהר. בכניסה לדיון ניגש ח”כ אזולאי לנציג שב”ס וביקש ממנו לברר מדוע לא אושרו ביקוריו אצל האסירים בבתי הכלא, והבהיר כי יהיה לכך משמעות בנוגע לסעיף התקציב המדובר.

כשאחד מהנוכחים בדיון שאל בשיאו “מה עם התקציב לשב”ס?”, יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, התעלם, וסרב לעלות זאת להצבעה.

משתתפים בדיון טענו בשיחה עם ‘וואלה’, כי ח”כ אזולאי היה מעורב בהורדת הסעיף מסדר היום, “בדיוק כפי שאיים על נציג שב”ס”.

לשכת הח”כ: “עלינו לעשות הכל כדי לשקמם”

מלשכתו של ח”כ ינון אזולאי נמסר בתגובה ל’וואלה’: “ח”כ ינון אזולאי מבקר אסירים במהלך כל השנים, בעקבות בקשות של אסירים או בני משפחותיהם. ח”כ אזולאי ממשיך בדרכו של אביו, השר לשעבר דוד אזולאי ז”ל, שפעל במשך עשרות שנים בטיפול באסירים ובניסיונות להחזירם למוטב לאחר ששילמו את חובם לחברה.

“חשוב להדגיש: עבריינים שפשעו בעבירות והורשעו בבתי משפט, חייבים לשלם את חובם לחברה. אולם לאחר מכן חובתנו כחברה ובעיקר כנבחרי ציבור לעשות הכל כדי לשקמם ולנסות להחזירם לחברה. ח”כ אזולאי מבקר אסירים שעברו עבירות שונות ולא פעם נאמר לו על ידי גורמי המקצוע שהביקור סייע לשיקום האסיר”.

בנושא העברה התקציבית נמסר: “ח”כ אזולאי לא עיכב אלא ביקש בשיחה ביניהם שיערוך בדיקה מדוע טרם קיבל תאריך לביקור אסירים. עובדתית היו עוד מספר העברות שלא הספיקו לדון עליהם בועדת הכספים. ולתהייה: אם העברה זו הייתה כל כך חשובה לשר איתמר בן גביר, מדוע נציגו לא נכח בוועדה בכל מהלך הדיון מלבד העברות בודדות (2-3) שעל אחת מהן הצביע נגד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות