צה”ל הרס את בתי שני המחבלים שרצחו את עדנה בלושטיין הי”ד

כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ הרסו הלילה בכפר בני נעים את בתי המחבלים מחמוד עלי זיידאת ואחמד מוחמד זיידאת, שביצעו את הפיגוע ברעננה לפני שלושה חודשים בו נרצחה עדנה בלושטיין הי"ד, ונפצעו כעשרים ישראלים בדרגות פציעה שונות • הלוחמים תחקרו חשודים נוספים • צפו בהריסה
חיים טוויל
ט' ניסן התשפ"ד / 17.04.2024 11:37

כוחות צה”ל, מג”ב ושב”כ הרסו הלילה (רביעי) בכפר בני נעים את בתי המחבלים שלאחמד זידאת בן 25 ומחמוד זידאת בן 44, שביצעו לפני שלושה חודשים את הפיגוע ברעננה בו נרצחה עדנה בלושטיין הי”ד בת ה-79, ונפצעו כעשרים אזרחים נוספים בדרגות פציעה שונות.

בנוסף, הלוחמים תחקרו חשודים נוספים במרחב.

מהחקירה עלה, כי אחמד זידאת, תכנן במשך חודשים לרצוח גם את דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי. זידאת, שעבד ברעננה, הבחין עוד לפני המלחמה באדרעי, אותו זיהה מהרשתות החברתיות, כשהוא יושב במסעדה בעיר – תיצפת עליו ותכנן לפגוע בו.

מהחקירה עלה, כי מאחר ולא היה למחבל נשק ביום בו הבחין באדרעי הוא לא פגע בו, וחיפש אחריו בשנית לאחר שרכש סכין לצורך ביצוע ההתנקשות. המחבל הגיע לאותה מסעדה שוב ושוב אך לא ראה שם שוב את אדרעי. לאחר שלא מצא אותו החליט לוותר על הפגיעה באדרעי ולבצע את הפיגוע על רקע המלחמה בעזה.

כוחות צה”ל שב”כ ומג”ב פעלו הלילה גם למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. הלוחמים עצרו בכפר עצירה קבאליה שבחטיבת שומרון שני מבוקשים ובכפר עקרבה עצרו שני מבוקשים נוספים.

מבוקש נעצר בחווארה ומבוקש נוסף נעצר על ידי הכוחות בצרה שבחטיבת שומרון.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחות צה”ל.

מתחילת המלחמה נעצרו כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות