גלנט בזירת הרצח: הטרור האיראני שמתחיל בטהרן מנסה להגיע עד יו”ש

ארדואן תקף: "הישראלים כבר התעלו על היטלר" לוחם שלדג נפצע קשה ברצועה • דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט' ניסן התשפ"ד / 17.04.2024 10:25
היום ה-194 למלחמה I  עדכונים שוטפים:

18:30 – גלנט בזירת הפיגוע בו נרצח הנער: “הטרור האיראני שמתחיל בטהרן מנסה להגיע עד ליו”ש”

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בסמוך למקום הירצחו של הנער בנימין אחימאיר הי”ד, ועמד מקרוב אחר המאמצים המבצעיים והמודיעיניים לתפיסת הרוצחים.

בהמשך קיים השר הערכת מצב יחד עם מפקד הפיקוד, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו״ש תת אלוף יקי דולף ראש המנהל האזרחי, תת אלוף הישאם אבראהים וקצינים נוספים.

גלנט: “הגעתי היום לסיור ליד חוות מלאכי השלום, במקום בו נרצח בנימין אחימאיר ז״ל לפני ימים אחדים. אנחנו נגיע לרוצחים ואנחנו נמצה איתם את הדין.

״גם כאן ביהודה ושומרון הזרועות של איראן מנסות ליצור פיגועי טרור – החדרה של אמצעי לחימה, חומרי נפץ, חוליות טרור, כסף, אכוונת פיגועים – הכל על מנת לפגוע באזרחי ישראל. זה מתחיל בטהרן, זה מגיע לביירות, לדמשק, כאן ליהודה ושומרון, לעזה – ידי האיראנים, המגואלות בדם נוגעות בכל מקום.

״אנחנו נגדע את הידיים האכזריות האלה בכל מקום שיהיו, נגן על אזרחי ישראל, נבלום ונכה ככל שיידרש, בכל מקום, לא יהיה שום דבר שימנע מבעדנו להביא לכך שאזרחי ישראל יהיו בטוחים”.

18:05 –  בצה”ל מעריכים: הפיצוץ שלשום שהוביל לנפגעים מסיירת גולני שפעלו בשטח לבנון – נגרם כתוצאה מנפל ולא ממטען שחיזבאללה הטמין

16:30 – גנץ נפגש עם שרת החוץ של גרמניה ועם שר החוץ של בריטניה

על פי הודעת השר, גנץ הודה לשניים על עמידתם לצד מדינת ישראל ועל תמיכתם ומחוייבותם לביטחונה, והדגיש כי העולם חייב לגבות מחיר מדיני מאיראן, וכי ישראל מצפה שלאחר שהוכיחה כי היא מסכנת את ביטחון העולם והאזור, יוטלו עליה סנקציות צבאיות וכלכליות. עוד דנו הצעדים הנדרשים מהעולם, כדי לקדם את הסרת האיום של חמאס, החזרת החטופים, והפסקת התוקפנות של חיזבאללה.

16:00 – נשיא טורקיה ארדואן תקף: “הישראלים כבר התעלו על היטלר”

“הטבח של ישראל בעזה ייכתב באופן מביש בהיסטוריה, הם כבר התעלו על היטלר”, אמר. “לא נכנע לניסיונות התנקשות, או פעולות כלכליות ונמשיך לתמוך בעם הפלסטיני המדוכא כל ימיו”.

16:15 – המרכז הרפואי לגליל: הובאו 18 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה שבגבול הצפוני, רובם סובלים מפגיעות רסיסים. אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש, שניים במצב קשה, ארבעה בינוני והשאר קל.

15:55 – הרמטכ״ל למתגייסים: “להילחם להחזרת החטופים זו משימה נעלה”

הרמטכ״ל הגיע היום לפגוש את המתגייסים החדשים לחטיבות נח״ל וכפיר בלשכת הגיוס בתל השומר: “להילחם להחזרת החטופים זו משימה נעלה, שנהיה מוכנים לעשות כל דבר כדי להצליח בה”.

13:45 –  אזעקה בערב אל עראמשה במהלך פינוי הפצועים שם מהמטח הקודם

13:15 – פצועים בפגיעה ישירה במתנ”ס מאוכלס בערב אל-עראמשה שבגליל 

18 בני אדם נפצעו, בהם אחד אנוש ושניים באורח קשה, מפגיעה ישירה של רקטה במתנ”ס ורכב בערב אל עראמשה שבצפון.

יצויין כי לא הופעלה אזעקה לפני השיגורים. צה”ל הגיב בירי ארטילרי לכיוון ממנו בוצעו השיגורים.

12:00 –  פיצוץ עז נשמע באזור המרכז בשל ניסוי ביטחוני באזור פלמחים

11:55 – המאמץ הדיפלומטי נגד איראן: “להגדיר את משמרות המהפכה ארגון טרור”

שר החוץ ישראל כ”ץ נפגש הבוקר עם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. השר כ”ץ הבהיר כי לישראל זכות להגיב נגד המתקפה של איראן, וביקש להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור ולקדם הטלת סנקציות על פרויקט הטילים של איראן.

11:20 – צה”ל: הרסנו את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה

כוחות צה”ל, מג״ב ושב״כ הרסו הלילה בכפר בני נעים את בתי המחבלים של מחמוד עלי זיידאת ואחמד מוחמד זיידאת, שביצעו את הפיגוע ברעננה ב-15.1.2024 – בו נרצחה עדנה בלושטיין הי”ד, ונפצעו כעשרים אזרחים נוספים בדרגות פציעה שונות

11:05 – בריטניה: ברור לנו שישראל החליטה להגיב לאיראן

שר החוץ הבריטי קמרון אמר היום: “זה ברור שישראל החליטה להגיב למתקפה האיראנית”. זאת, אחרי מסכת הלחצים מצד ארה”ב, בריטניה ומדינות נוספות באירופה על ישראל שלא להגיב ולהימנע מהסלמה.

09:35 – צה”ל: תקפנו הלילה שורת מטרות בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון.

בהמשך להתרעות בגליל המערבי לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח מלבנון, אין נפגעים. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי.

09:20 – איראן: “כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת”

נשיא איראן ראיסי אמר הבוקר: “כל תקיפה של ישראל בשטחנו ונגד אינטרסים איראניים, גם אם היא פשוטה – תיענה בתגובה חזקה ונחרצת. האויבים שלנו יודעים שהמכה שהם יקבלו מאיתנו – תגרום להם להתחרט”.

09:01 – שיגורים לעבר הגליל המערבי, אין נפגעים

אזעקות המתריעות מפני רקטות הופעלו ביישובים פסוטה, מתת, אלקוש, נטועה וחורפיש. מצה”ל נמסר: בהמשך להתרעות בגליל המערבי לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח מלבנון, אין נפגעים. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי.

08:50 – 40 מטרות, בהן משגרים מוכנים לירי, הופצצו במרכז הרצועה

צוותי הקרב של חטיבות 401, נח״ל, חטיבת האש 215 ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים בפעילות הממוקדת במרכז הרצועה לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. כחלק מהפעילות במרכז הרצועה, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור.

לפי צה”ל, באחת התקיפות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפעילה רחפן חמוש לעבר הכוחות שפעלו במרחב. בתקיפות נוספות, כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש 215 תקפו מספר משגרי רקטות מוכנים לשיגור לשטח הארץ. לוחמי חטיבת הנח”ל חיסלו ביממה האחרונה באמצעות רחפן מחבל שזוהה פועל בסמוך לכוחות”.

בנוסף, בצה”ל עדכנו כי הכוחות חיסלו בירי צלפים מחבל שזוהה נע לעברם. לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-40 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהן עמדות שיגור תת קרקעיות, מבנים ממולכדים, מבנים צבאיים ובהם מחבלים חמושים, עמדות תצפית, תשתיות טרור תת-קרקעיות ותשתיות צבאיות נוספות.

08:10 – 11 שיגורים בוצעו לעבר הגליל המערבי, לא ידוע על נפגעים או נזק

07:47 – ירי לגליל המערבי: לא דווח על נפגעים או נזק

אזעקה נשמעה במושב אלקוש: זוהו 5-7 שיגורים מכיוון לבנון ונפילות בשטחים פתוחים, לא ידוע על נזק או על נפגעים.

07:25 – דיווח: ההערכה בארה”ב לגבי תקיפה ישראלית באיראן – תהיה מצומצמת

בארה”ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן, אך גם מדגישים שישראל לא חולקת מידע בנושא עם ארה”ב ולכן התוכניות אינן ברורות – כך על פי דיווח הבוקר ב-CBS. עוד דווח כי בארה”ב חוששים שישראל לא תעדכן את ארה”ב מראש על תקיפה כזאת.

05:55 – לוחם שלדג נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה

דובר צה”ל עדכן הבוקר כי לוחם מיחידת שלדג נפצע אתמול קשה,  בפעילות ממוקדת בבית חאנון בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לבית החולים לקבלת טיפול ומשפחתו עודכנה.

03:00 – צבא ארה”ב: שני כטב”מים יורטו באזור שנשלט על ידי החות’ים בתימן

פיקוד המרכז של צבא ארה”ב עדכן על יירוט שני כטב”מים שהיוו איום על ספינות מסחר אמריקניות באזור שנשלט על ידי המורדים החות’ים בתימן. אין נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לספינות.

02:10 – ארה”ב: בעקבות המתקפה נגד ישראל – נטיל סנקציות צבאיות על איראן

היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, גיי’ק סאליבן, הצהיר כי במהלך הימים הקרובים יוטלו סנקציות, בין היתר נגד תוכנית הטילים והכטב”מים של איראן, כך דווח ברויטרס. בנוסף, קרא סאליבן למדינות נוספות להטיל סנקציות משלהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות