בגלל צה”ל: למרות שחוק אל ג’זירה עבר – הערוץ הקטארי פועל כרגיל

צה"ל והצנזורה הצבאית התבקשו להגיש חוות דעת על סגירת הערוץ העוין - אך חוות הדעת לא נראית באופק • המוסד ושב"כ כבר העבירו חוות דעת מעודכנת - והביעו תמיכה בהפסקת השידורים מישראל
חרדים 10
ט' ניסן התשפ"ד / 17.04.2024 10:08

‘חוק אל ג’זירה’ עבר בכנסת כבר לפני שבועיים, אבל הערוץ עדיין פועל בישראל. הסיבה? צה”ל והצנזורה עדיין לא הגישו חוות דעת.

לפי דיווח היום (רביעי) של אבישי גרינצייג ברשת ב’, כדי לממש את ‘חוק אל ג’זירה’, נדרשות חוות דעת מגורמים וגופים שונים במערכת הביטחון. המוסד ושב”כ העבירו לאחרונה חוות דעת מעודכנת – והביעו תמיכה בהפסקת שידורי הערוץ מישראל, בטענה כי פעילותו בארץ פוגעת בביטחון המדינה.

מנגד, צה”ל והצנזורה הצבאית עדיין  לא העבירו את חוות הדעת שלהם, על אף שהתאריך האחרון בו היו יכולות לעשות זאת היה לפני יותר משבוע.

העיכוב בהגשת חוות הדעת מונע את האפשרות לדון על הערוץ  בישיבת קבינט – ובכך נמנעת קבלת החלטה סופית על הפסקת שידורי ופעילות הערוץ העוין מישראל.

“האם גרירת הרגליים הזו מכוונת והיא המשך ישיר של הפארסה בנושא בחצי השנה האחרונה או שהעיכוב נובע פשוט מעומס?” תהה גרינצייג.

החוק, שקיבל את הכינוי ‘חוק אל ג’זירה’, עבר לפני כשבועיים בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, כאשר 71 מחברי הכנסת הצביעו בעד הצעת החוק, בעוד 10 ח”כים הצביעו נגד.

החוק קובע כי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה, רשאי להורות על הפסקת שידורים של ערוץ זר המשדר בישראל ופוגע באופן ממשי בביטחון המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות