שופט הורה לבדוק: השב”כ התעלל בעצורי המחאה אחרי רצח הנער?

הטרדה, מניעת תפילין ואיזוק בניגוד לחוק: שורת התעמרויות והפרות חוק נחשפו בדיון של שני המתיישבים שנעצרו לאחר המחאות על רצח הנער בנימין אחימאיר הי"ד • השופט הורה לפתוח בבדיקה כנגד השב"כ •  מעצרם הוארך ב-3 ימים
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ד / 16.04.2024 12:17

שופט בימ”ש השלום בירושלים גד ארנברג הורה אתמול (שני) לפתוח בבדיקה של היחידה אשר חוקרת תלונות כנגד חוקרי שב”כ, זאת בשל שורת הפרות חוק והתעמרויות שביצעו חוקרי השב”כ במתיישבים העצורים, אשר אחד מהם קטין.

בין היתר הורה השופט לבדוק שימוש בהטרדה, לחקור מדוע נאזקו המתיישבים במהלך הדיון בוידאו בניגוד לחוק ומדוע נמנע מהם לקבל תפילין. השופט  הורה להעביר באופן דחוף לעצור תפילין, באופן שיוכל להניח תפילין כבר אתמול לפני השקיעה.

הוא דחה את בקשת השב”כ להאריך את מעצרם של המתיישבים ב-11 ימים, והורה על הארכת המעצר בשלושה ימים.

עורכי הדין נתי רום ודניאל שימשילשווילי, אשר מייצגים מטעם חוננו את השניים, הגישו ערר לבימ”ש המחוזי בירושלים כנגד הארכת המעצר.

המתיישבים חשודים בעבירות ביטחון שונות וזאת עקב השתתפות במחאות לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר הי”ד ובאירוע נוסף מלפני כשנה. השניים נעצרו במוצ”ש ונלקחו לימ”ר ש”י אשר מנהל את החקירה יחד עם השב”כ.

עו”ד שימשילשווילי תקף את התנהלות השב”כ: “אני מלא שאט נפש מן המעשים הנפסדים אשר מרשי טוען שבוצעו בו על ידי חוקרי שב”כ, כאשר הדבר לא תועד בחומר החקירה, דבר המלמד על כך שאפילו החוקרים מבינים שמדובר בעבירות חמורות, כלפי קטין נעדר עבר פלילי, אשר ביקשו להמשיך להתעלל בו אפילו בחסות הדיון בבית המשפט, כאשר למרבה התדהמה, מבלי לעדכן אותי או את השופט, נאזק הקטין מאחורי גבו, כשידיו קשורות לרגליו והוא יושב על כיסא מבלי יכולת לזוז, כאשר אפילו בחקירותיהם של הנוחבות המפלצות, אשר פורסמו בכלי התקשורת, לא בוצע איזוק מן הסוג הזה.

“במהלך חקירתו ככל הנראה הקטין הוטרד על ידי חוקריו, חוקר וחוקרת, אשר סבורים כי מותר להם הכל, אולם הם יבינו כפי שאף עלה מהחלטת בית המשפט כי לא כך הדבר. צר לי שגוף אשר אמור היה להבין שהקונספציה התנפצה לו בפנים, אינו מגלה מעט צניעות והכאה על חטא, שהרי המפלצות אשר רצחו את בנימין התמים הי”ד, כמו המפלצות שביצעו את הטבח הנורא בשמחת תורה ומחזיקות בנשים, ילדים וחסרי ישע, לא צריכות טריגר כדי למלא את תאוות הדם, שעיקרה פגיעה ביהודים באשר הם.

“בטוחני כי מרשי לא קשור לחשדות המיוחסים לו ונפעל לשחרורו ללא דיחוי, כאשר החלטת בית המשפט מהיום מובילה בביטחה לכיוון זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות