רשות התאגידים בהודעה דרמטית: העמותה המזוהה עם רע”מ תפורק

העמותה קיבלה הודעה על הפירוק וניתנה לה אפשרות להגיב לממצאים, לפיהם קיים חשש ששיתפה פעולה עם ארגוני טרור • 'בוחרים בחיים': "המחשבה שמפלגה אשר תומכת כספית בטרור היוותה בסיס להקמת ממשלה צריכה להדאיג כל ישראלי" • סמוטריץ': התרענו על הקשר הבעייתי בין רע"מ והעמותה
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ד / 16.04.2024 11:45

רשות התאגידים הודיעה היום (שלישי) לעמותת ‘סיוע 48′ ו’עמותת המעשים ההומניטארים’, המזוהות עם מפלגת רע”ם, על פירוקן. כך נחשף על ידי אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’.

זאת לאחר בדיקה שנעשתה בעקבות פנייה של ‘פורום בוחרים בחיים’  ממנה עלו ממצאים המעידים על חשד כבד למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי סדרים ועוד.

רשות התאגידים מסרה: “רשמת העמותות החליטה לסרב את בקשות העמותות כי יוענק להן אישור ניהול תקין לשנת 2024. לעמותות ניתנה אפשרות להגיב לממצאים המפורטים בדוח וכן להתראה שניתנה בעניינן עד 6 במאי, וככל שלא יעשו כן, תפנה הרשמת לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק העמותות”.

במפלגת רע”מ טענו מלכתחילה כי מדובר ברדיפה פוליטית, ואף איימו שיגישו תביעה נגד ‘כאן חדשות’ בעקבות הפרסום. אולם, בית המשפט בהליך אזרחי וכעת גם משרד המשפטים סבורים שיש ממש בטענות החמורות נגד העמותות של רע”מ.

פורום ‘בוחרים בחיים’, שהוביל את הבדיקה שנערכה לעמותות, הגיב: “ההחלטה לפתוח בפירוק עמותות רע”מ בשל תמיכתן בגופי טרור היא ניצחון היסטורי לפורום בוחרים בחיים אשר חשף לראשונה את הקשרים שבין רע”מ ומנסור עבאס לארגון החמאס. המחשבה שמפלגה אשר תומכת כספית בטרור נכנסה לפרלמנט בישראל ואף היוותה בסיס להקמת ממשלה צריכה להדאיג כל ישראלי.

“אנו מקווים שכעת פרקליטות המדינה, שב”כ ומשטרת ישראל ייכנסו לתמונה ויפעלו להעמדה לדין של כל גורמי העמותה, בהתאם לחוק המאבק בטרור. אנו דורשים מכל מפלגה ציונית, וביניהן גם מי שהשתתפו בממשלה עם רע”מ יודיעו כי אין בכוונתם להמשיך ולקיים שיתופי פעולה לאור העובדות שנחשפו בפרשה.

“אנו בפורום מחויבים להמשיך ולהיאבק בעוצמה ולחשוף את האמת עד להוקעת תומכי החמאס ולמיצוי הדין עימם. המאבק במחבלים הוא בנפשנו. לא נקבל ‘הכלה’ למימון טרור, ולא נקבל מפלגה תומכת טרור בכנסת ישראל”.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “התרענו וזעקנו על הקשר בין מפלגת רע”ם ומנסור עבאס לטרור, קשר שמקבל היום אישור רשמי. ידענו על זה בוודאות וביססנו על זה את התנגדותנו להקמת ממשלה שנשענת עליהם. פעלנו מול רשות התאגידים שעשתה עבודה מקצועית יוצאת מהכלל. תודה מיוחדת להרצל ומירב חג’אג’, הוריה של שיר הי”ד, שמובילים את המאבק הצודק והקיומי הזה בנחישות והתמדה מדהימים”.

מפלגת עוצמה יהודית הגיבה: “בשונה מרבים אנחנו לא היינו מופתעים בכלל מהפרסומים על רע”מ, לא היינו צריכים עוד הוכחות כדי להבין ולדעת – מפלגת רע”מ ומנסור עבאס עובדים בשת”פ מלא עם עמותות מעודדי ותומכי טרור. זעקנו את זה כבר אז כאשר בנט ולפיד הקימו איתם קואליציה, והיום כולם רואים שצדקנו. למפלגת רע”מ אין זכות קיום ולו ליום אחד נוסף בכנסת ישראל”.

מעמותת סיוע 48 נמסר, כי בניגוד לטענות שהופצו אתמול על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטים, עמותת סיוע 48 לא פורקה ואף לא הוגשה כל בקשה מעין זו לבית המשפט. רשם העמותות שלח לעמותה מכתב ובו בקשה לקבלת הבהרות במספר נושאים והעמותה תשתף פעולה עם בדיקת הרשם ותעביר לו תשובות ומסמכים מלאים, שיוכחו מעל לכל ספק כי פעילות העמותה הייתה בהתאם לחוק ולכללי המנהל התקין. “מדובר במסע רדיפה למטרה פוליטית ברורה של סיכול כל אפשרות לשותפות פוליטית בין ערבים ליהודים על ידי סימון של עבודה הומניטרית שנעשה תוך ידוע של כל הגורמים הרלוונטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות