לייק לפוסטים תומכי חמאס: חקירה נגד רופא מבי”ח ברזילי שתמך בטרור

הפרקליטות אישרה למשטרה, לאחר חצי שנה, לחקור את הרופא שעשה לייק לפוסטים שתמכו במעשי הטרור של חמאס וחיזבאללה • זאת לאחר שקודם לכן המשנה לפרקליט המדינה הורה למשטרה שלא לחקור אותו
חרדים 10
ח' ניסן התשפ"ד / 16.04.2024 10:45

המשנה לפרקליט המדינה אישר לפתוח בחקירה של רופא מבית החולים ‘ברזילי’, שתמך בפוסטים של מחבלים שהביעו שמחה ממעשי טרור של חמאס וחיזבאללה, כך דווח היום (שלישי) אסף פוזיילוב ברשת ב’.

לפני כחצי שנה פורסם, כי רופא מברזילי, בית חולים שטיפל בניצולים רבים מהטבח ובחיילים, עשה לייקים לפוסטים שמעודדים טרור. לאחר ימים ספורים הוא הושעה, אך המשנה לפרקליט המדינה אלון אלטמן הורה למשטרה שלא לחקור אותו.

לפני יומיים הורה נציב התלונות על הפרקליטות מנחם פינקלשטיין לאלטמן ולגורמים הרלוונטיים לקבל החלטה בנושא בהקדם האפשר: “הנציבות עמדה לא אחת על חשיבות פתיחה בחקירה פלילית בנושאים בעלי רגישות וחשיבות ציבורית”.

יום אחרי הנחיית הנציב, הפרקליטות נתנה למשטרה אישור לפתוח בחקירה.

בפרקליטות הפנו אצבע מאשימה לעבר המשטרה, וטענו כי לקח לה זמן לא מועט להשלמות חקירה. במשטרה טענו, מנגד, כי בחודשים האחרונים התבקשו להשלמות לא ברורות אבל העבירו אותן כמעט מיד.

בחצי השנה האחרונה הסבירה הפרקליטות את אי הפתיחה בחקירה בכך שבית המשפט העליון קבע שאי אפשר לפתוח בחקירה בגלל סימון לייק – אלא רק בעקבות פרסום אקטיבי.

עם זאת, פסק הדין שאותו ציטטו היה על הוצאת דיבה במקומון בגבעתיים, ולא על תמיכה בטרור. החוק לגבי תמיכה בטרור מדבר על אהדה פומבית, ועל כן נשאלת השאלה אם סימון עשרות לייקים לפוסטים המעודדים טרור, נחשבת אהדה פומבית. זאת ועוד, פסק הדין שעליו התבססו ניתן שנים לפני שבעה באוקטובר – ומאז השתנתה המדיניות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות