הרמטכ”ל הצהיר על רקע F-35: “טילים לשטח ישראל ייענו בתגובה”

הרמטכ"ל בבסיס נבטים: "איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר" • איראן פגשה עליונות אווירית שחיל האוויר ביטא בצורה מאוד טובה" • הרמטכ״ל הוא הגורם הישראלי הבכיר הראשון שמתחייב פומבית לתגובה ישראלית לתקיפה מאיראן
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 21:08

הרמטכ”ל הרצי הלוי שוחח הערב (שני) בבסיס נבטים עם כתבים מהתקשורת הזרה והצהיר, כי “המתקפה של איראן יצרה הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה במזרח התיכון”.

הלוי אמר: “בסוף השבוע, איראן ביצעה מתקפה רחבת היקף נגד ישראל. יותר מ-350 טילים בליסטיים, טילי שיוט, כטב”מי נפץ חמושים ורקטות נורו משטח איראן, עיראק, תימן ולבנון לעבר מדינת ישראל. בשמי המזרח התיכון פעלה קואליציה לעצור את המתקפה הזו, ובכך צה”ל פתח במבצע ‘מגן ברזל'”.

הוא הדגיש: “כוחות צבא הגנה לישראל יחד עם פיקוד המרכז של ארצות הברית, כוחות צבא בריטניה, כוחות צבא צרפת ושותפים נוספים, פעלו יחד בזמן אמת – באוויר, ביבשה ובים. מערכות ההגנה הופעלו, האיומים יורטו והמתקפה של איראן על ישראל נכשלה. מבצע ‘מגן ברזל’ הוכיח את עוצמת שיתוף הפעולה שלנו.

“אני רוצה להודות לכל שותפינו הבינלאומיים שעמדו מול המתקפה האיראנית. המתקפה של איראן יצרה הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה במזרח התיכון. אנו מבצעים הערכות מצב ונשארים במוכנות הגבוהה ביותר. איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות של מעשיה. נבחר בתגובתנו בהתאם. צה”ל מוכן להתמודד עם כל איום מצד איראן ושלוחות הטרור שלה. משימתנו – להגן על מדינת ישראל”.

לפני כן סייר הרמטכ”ל בטייסת האדיר 140 וקיים שיח עם צוותי האוויר והמפקדים בטייסת, שלקחו חלק בסיכול ויירוט המתקפה האיראנית נגד ישראל במסגרת מבצע ‘מגן ברזל’.

״תראו, בסיפור קצר איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל – זה דבר שלא היה בעבר. אנחנו נערכנו במבצע ‘מגן ברזל’, ההיערכות הזו הביאה את איראן לפגוש גם עליונות אווירית שאתם ביטאתם אותה בצורה מאוד טובה”, אמר הלוי.

הוא הוסיף: “ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו, ואני אומר לכם, טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקאי, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו – איראן פוגשת פה יכולת בינלאומית מאוד מאוד חזקה.

“תראו, שאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב”מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה”, הדגיש הלוי.

“נסכם את הביקור הזה, אנשים מצוינים עושים תהליכים מצוינים ומביאים לתוצאות מצוינות. זה מאוד מאוד ניכר. אני חושב שאתם מוכנים היטב ומאוד מאוד סומך על היכולת הזו קדימה למה שיידרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות