טירוף: שוטרים החרימו ציוד בחווה בה נרצח הנער בנימין אחימאיר הי”ד

יממה לאחר הלוויתו של בנימין אחימאיר הי"ד: כוחות משטרה ומנהל אזרחי החרימו ציוד וצינורות מים בחווה בה נרצח • בגבעות תקפו: "איך הידיים שלהם לא רועדות? הדם של בנימין עוד לא יבש" • בן גביר במתקפה על גלנט: "אטימות נוראית, בלבול מוסרי, איוולת בטחונית ופגיעה בכבוד המת"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ז' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 13:54

כוחות משטרה ואנשי המנהל האזרחי, מלווים בכלים כבדים, הגיעו היום (שני) לחוות ‘גל יוסף’ בבנימין, ממנה יצא ולידה נרצח הנער בנימין אחימאיר הי”ד בן ה-14.

הכוחות החרימו במקום ציוד של תושבי החווה, שכלל בין היתר צינורות מים ששימשו לשתייה והשקיית הצאן.

לאחר מכן הגיעו הכוחות לישוב מלאכי השלום הסמוך, שם החרימו ציוד רב נוסף.

גורם בטחוני מסר: “אין שום כוונה להרוס את החווה, אתמול היו נסיונות להקים מבנים חדשים נוספים באופן בלתי חוקי. היום החרמנו את הציוד, אין שום אכיפה או הריסה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בחריפות: “החלטת שר הביטחון גלנט לבצע פינוי והרס מבנים בחוות גל יוסף בה נרצח בנימין אחימאיר הי”ד, ועוד בתוך ימי השבעה, היא אטימות נוראית, בלבול מוסרי, איוולת ביטחונית ופגיעה בכבוד המת”.

בן גביר הוסיף: “במקום להקים ולאשר עוד חוות ולהרחיב את ההתיישבות היהודית, אנחנו נכנעים לאויב ובזמן שבעה הורסים ומחריבים את החווה שבו התגורר הנרצח – הגיע הזמן שראש הממשלה ישקול להחליף את השר גלנט”.

חבר הכנסת צבי סוכות, יו”ר הוועדה לענייני יהודה ושומרון, מתח ביקורת על אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס. בחשבון הטוויטר שלו כתב סוכות: “הרוצחים עדיין חופשיים אבל מה שחשוב כרגע לאלוף הפיקוד זה להחרים ציוד דווקא בגבעה של בנימין הי”ד. בכפרים מסביב מהללים את הרצח, בכל פינה ביו”ש ערבים מצטלמים עם נשקים, אבל מה שדחוף זה להקצות כוחות להחרמת ציוד בניה. אבדן עשתונות ערכי”.

ח״כ לימור סון הר מלך: “אני תופסת את הראש ולא מאמינה. הגיעו כוחות מג”ב ומנהל אזרחי לבצע החרמת ציוד בחוות גל יוסף בה נרצח בסוף השבוע בנימין אחימאיר הי״ד. אגיע היום לחוה. ראש ממשלת ישראל צריך לקבל החלטה. או בניה והתיישבות או הרס והחרמה. או מדיניות עוצמה יהודית, או מדיניות גלנט ופוקס. אי אפשר גם וגם”.

תנועת רגבים הזכירה כי המנהל האזרחי הודיע לפני מספר שבועות בדיון בכנסת על חוסר בכוח אדם בנוגע לפינוי מבנים פלסטיניים לא חוקים – שעלולים לשמש נקודות יציאה לפיגועים. “בעוד דמו של רועה הצאן בנימין אחימאיר ז”ל טרם יבש, הזדרזו במנהל האזרחי לבצע דווקא בחווה ממנו יצא – פעולות אכיפה, בעוד בכפר המרצחים דומא, ממנו על פי החשד יצא הרוצח, עומדים לא פחות מ-324 מבנים לא חוקיים, עם אפס אכיפה”, מסרו ברגבים.

בתנועה הוסיפו:  “מעבר לאטימות הלב להתנהלות הזו באמצע השבעה, הדבר משקף את ההתנהלות ההזויה של המנהל האזרחי. אכיפת החוק באופן סלקטיבי מרסקת את משמעותו של שלטון החוק ומרוקנת אותו מתוכנו”.

תושבים בגבעות מתחו ביקורת חריפה על החלטת האלוף לבצע החרמה בחווה: “איך הידיים שלו לא רועדות? הדם של בנימין עוד לא יבש ורק אתמול בערב קברנו אותו בדמעות. באמת אין לו גבולות במלחמת שהוא מנהל כנגד ההתיישבות?.

“הפקרתם את רועי הצאן במשך שנה שלמה וסירבתם באופן גורף לעצור את הפורעים שניסו לרצוח אותם פעם אחר פעם. עצרתם אתמול לשב”כ חברים של בנימין שהשתתפו במחאות – בזמן שהמרצחים עדיין מסתובבים חופשי, וכעת בתוך השבעה אתם מגיעים להתנכל לגלעד שהותיר בנימין אחרי מותו?! זאת חצייה של כל הקווים האדומים שהיו אי פעם, ואם שרי הימין לא יעצרו את הטירוף שקורה תחת משמרתם הם יזכרו לדיראון עולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות