עתירה לבג”ץ: המחבלים בכלא סובלים, מקבלים רק נקניקיות

'האגודה לזכויות האזרח' עתרה לבג"ץ נגד בן גביר: המחבלים בכלא מדווחים על ירידה דרסטית במשקל ותחושת רעב קבועה • "מפרוץ המלחמה המחבלים סובלים מתזונה חלקית וירודה. מקבלים מעט מאד ירקות טריים, לא מסופקים להם פירות" • "מדובר במדיניות שנועדה לנקמה ולענישה"
אריה ריבקינד
ז' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 11:44

‘האגודה לזכויות האזרח בישראל’ הגישה עתירה לבג”ץ נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ונגד מ”מ נציב שב”ס קובי יעקובי – זאת בשל הרעת תנאי המחבלים בבתי הכלא מאז פרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’.

במסגרת העתירה, דורשים ב’אגודה’ מבית המשפט להוציא צו על תנאי לשב”ס שינמק מדוע המחבלים בבתי הכלא אינם מקבלים אוכל ואפשרות לקנות בקנטינה, כמו אסירים פליליים.

בעתירה נכתב, כי מאז פרוץ המלחמה המחבלים סובלים מתזונה חלקית וירודה וכמויות המזון שמסופקות להם מועטות ביותר, שכן הם מקבלים מעט מאד ירקות טריים וכלל לא מסופקים להם פירות.

ב’אגודה’ הוסיפו, כי גם הבשר שמסופק למחבלים מועט ביותר ובדרך כלל הם מקבלים בשר מעובד – נקניקיות. כמו כן נכתב בעתירה, כי המחבלים מדווחים על ירידה דרסטית במשקל, על תחושת רעב קבועה ועל פגיעה בבריאותם.

בעתירה נכתב: “בעוד ששלילת חלק מהתנאים של האסירים הביטחוניים לאחר ה-7 באוקטובר מנומקת בטעמים ביטחוניים, להזנתם הלקויה ולהפלייתם לעומת האסירים הפליליים במזון המסופק להם אין כל בסיס ביטחוני. מהתבטאויות של נציגי שב”ס בעניין זה עולה בבירור, כי מדובר במדיניות מכוונת שנועדה לנקמה ולענישה קולקטיבית”.

‘האגודה’ מפנה אצבע מאשימה לעבר בן גביר ויעקובי. “יצירת הבחנה בהיקף המזון שמסופק לאסירים על בסיס העבירות שבהן הם חשודים או מואשמים היא פסולה מן היסוד ומשקפת פגיעה בכבוד ושרירות מוחלטת. לבני אדם המוחזקים במשמורת יש את אותם צרכים תזונתיים, בין אם הם הואשמו ברצח, בעבירת רכוש או בעבירה ביטחונית. כל התייחסות אחרת פוגעת בצלם האנוש שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות