“ניצחון מזהיר לישראל”: הקולות הערביים אחרי המתקפה האיראנית

המתקפה האיראנית על ישראל סוכלה גם בעזרת מדינות ערביות, וקולות שתומכים בישראל בעקבות המתקפה נשמעו מערב הסעודית ועד סוריה • "הביקורת על המדינות הערביות שהשתתפו בבלימת התקיפה מגיעה רק מאיראן והזנבות שלה"
חרדים 10
ז' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 09:55

קולות של תושבים במדינות ערביות מסייגים מהתקיפה האיראנית נגד ישראל הובאו היום (שני) ברשת ב – זאת לאחר ביקורת איראנית כלפי אותן מדינות ערביות שסייעו לישראל ליירט את מתקפת הכטב”מים והטילים.

סולטאן, תושב ריאד שבערב הסעודית, אמר לרועי קייס מ’כאן חדשות’: “הביקורת על המדינות הערביות שהשתתפו בבלימת התקיפה מגיעה רק מאיראן והזנבות שלה. בעוד שהשאר מבינים שלסעודיה ולירדן יש זכות לגיטימית להגן את המרחב האווירי שלהן”.

בשיחה הודה סולטאן לישראל על שסיכלה את המתקפה האיראנית, שגם נצפתה מעל כיפת הסלע באזור הבית. לדברי סולטאן, ישראל יצאה עם ידה על העליונה בסיום המתקפה.

סולטאן הוסיף: “ישראל נחלה ניצחון מזהיר למרות שטחה הקטן יחסית, בעוד שאיראן הובכה במישור הצבאי ונחלה כישלון חרוץ. המסר שלי לישראל הוא שתמשיכו להגן על עצמכם, שאלוהים יברך את המאמצים שלכם ושהוא ישמור עליכם”.

גם במעוזי השליטה של מתנגדי משטר אסד בצפון מערב סוריה, שבעבר חווה תקיפות איראניות שניסו לדכא את ההתקוממות נגד השליט הסורי, הביעו תקווה שהמתקפה האיראנית לא תגרום לישראל לחדול ממאמציה לפגוע באיראן.

טארק אל-עוכאלה איש אופוזיציה בצפון מערב סוריה אמר: “אנחנו באידליב מגנים את ההפצצה האיראנית האכזרית נגד ישראל. מאחלים כל טוב לעם בישראל ואנחנו מקווים שישראל תמשיך להפציץ את האתרים של איראן בסוריה ושהיא תגרש אותה משם”.

השאלה הגדולה היא האם הקולות האלה, ושיתוף הפעולה חסר התקדים בין ישראל למדינות האזור נגד המתקפה האיראנית, הם אירוע חולף או כזה שיכול לשנות את פני המזרח התיכון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות