“איראן סיכנה את המזה”ת עם 350 שיגורים ו60 טון חומר נפץ

דובר צה"ל על המתקפה האיראנית: "60 טון של ראשי קרב חומר נפץ יכלו לגרום לנזק אדיר. זה היה יכול לסכן כל מדינה באזור" • "תפקוד בסיס נבטים לא נפגע, המטוסים המשיכו להמריא ולנחות - גם במהלך הלילה" • "בשעות האחרונות קיימנו אישורי תכניות להגנה ולהתקפה" • צפו בנזקים
חיים טוויל
ז' ניסן התשפ"ד / 14.04.2024 21:23

יממה לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל: דובר צה”ל, תת-אלוף  דניאל הגרי, התייחס הערב (ראשון) בהצהרה לתקשורת למתקפה האיראנית ולהמשך המלחמה ברצועת עזה.

בפתח ההצהרה, שיבח הגרי את התנהלות העורף הישראלי בזמן המתקפה, והתייחס להנחיות פיקוד העורף ואמר: “נדע להתאים את ההנחיות לעורף, כשנוכל נקל על ההגבלות. אנחנו שומרים על מוכנות ודריכות גבוהה”.

הוא הוסיף: “אנחנו אחרי קרב אווירי מורכב ומוצלח שבמסגרתו צה”ל, יחד עם קואליציה אזורית חזקה, מנעו וסיכלו את התקיפה האיראנית. איראן שיגרה כ-350 שיגורים מסוגים שונים, 60 טון של ראשי קרב חומר נפץ שיכלו לגרום לנזק אדיר. זה היה יכול לסכן כל מדינה באזור. בשעות האחרונות קיימנו אישורי תכניות להגנה ולהתקפה”.

הגרי התייחס לקואליציה, שכללה בין היתר את ארה”ב, צרפת ובריטניה: “זו הפעם הראשונה שקואליציה כזו פועלת כדי לסכל איומים איראניים במזרח התיכון. איראן רצתה לפגוע במטרות אסטרטגיות, אך נכשלה: מתוך מאות שיגורים – מספר טילים בודדים בלבד חדרו למרחב הארץ וגרמו לנזק קל בבסיס נבטים”.

על המלחמה ברצועה עזה אמר הגרי: “כוחותינו נלחמים במחנות המרכז, בימים הקרובים אנחנו נגייס שתי חטיבות נוספות שיצטרפו ללחימה בגזרה. למרות ההצלחה המבצעית – אנחנו לא שוכחים את 133 החטופות והחטופים שמוחזקים בעזה. השבת החטופים היא החובה העמוקה שלנו לא לפספס אף הזדמנות להשבתם הביתה”.

יירוטי כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט

בהודעה שפרסם דובר צה”ל נאמר: “אמש, חיל האוויר יחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות, יירטו בהצלחה עשרות איומים אווירים אשר שוגרו מאיראן לעבר שטח ישראל. עשרות ממטוסי חיל האוויר היו פרוסים בשמיים במשימת הגנה על שמי המדינה, ויירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט.

“מתוך מאות שיגורים, מספר טילים בודדים בלבד חדרו לשטח מדינת ישראל וגרמו לנזק קל בלבד לתשתית בבסיס נבטים, בסמוך למסלול הסעה ובציר במרחב החרמון.

“תפקוד בסיס נבטים לא נפגע, המטוסים המשיכו להמריא ולנחות ולמלא את משימות ההגנה והתקיפה – גם במהלך הלילה, ולאורך היום”.

דובר צה”ל חשף את הפגיעה בבסיס נבטים ובציר במרחב החרמון מהשיגורים מאיראן:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות