‘תג מחיר’ לעיני החיילים ששמרו: מתיישבים הציתו רכב בדיר דבואן

בתיעוד מהכפר דיר דיבוואן נראים חיילים עומדים בצד, כאשר פעילי ימין קיצוניים שורפים רכב, לאחר מציאת גופתו של בנימין אחימאיר הי"ד • דובר צה"ל על החיילים שלא מנעו את פעילות תג מחיר: "יטופלו בהתאם"
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ד / 14.04.2024 20:05

לאחר הרצח האכזרי של הנער בנימין אחימאיר הי”ד: במהלך עימותים בין מתיישבים ביהודה ושומרון לפלסטינים,  הגיעו פעילי ימין קיצוניים  לדיר דבואן הממוקמת סמוך לבורקא ממזרח לרמאללה, ותועדו כשהם מציתים רכב בחנייה ביתית לנגד עיניהם של חיילים ששומרים עליהם.

האירוע צולם במצלמת האבטחה של בעל הרכב, והחיילים תועדו עומדים בצד ולא מונעים את שריפת הרכב.

מארגון ‘יש דין’ נמסר בתגובה: “אירועי נקמה אלימים של מתנחלים בעקבות פיגועים הם תופעה חוזרת. אך למרות שגופי הביטחון והאכיפה מודעים לסכנה, הם לא נערכים כדי להגן על הפלסטינים ואינם פועלים כדי למנוע אותה. כמו שרואים בסרטון, החיילים אינם נוקפים אצבע כלפי העבריינים – וזאת בניגוד לחובתם וסמכותם. שר הביטחון וראש הממשלה קראו לא להפריע לכוחות הצבא לפעול ולא הזכירו במאום את העובדה שמדובר באלימות בוטה ומסוכנת המהווה עבירה על החוק לכל דבר ועניין. קריאות אלה משקפות את המדיניות הישראלית כלפי עבריינות מתנחלים: הכלה, רוח גבית ותמיכה”.

בצה”ל הגיבו על התיעוד: “מדובר באירוע חמור. אופן ההתנהלות של החיילים בסרטון אינו תואם את ערכי ופקודות הצבא. האירוע מתוחקר והחיילים יטופלו בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות