הקרב על השבת בתל אביב: סער משאיר ההחלטה לשר הבא

שר הפנים הפורש נמנע מלהכריע בסוגיה הרגישה בימי כהונתו האחרונים והחליט לעכב לפי שעה את כניסת חוק העזר העירוני החדש לתוקף • המשמעות: המרכולים יישארו פתוחים בשבת
נחמן גור
י"ד תשרי התשע"ה / 08.10.2014 09:44

שר הפנים הפורש גדעון סער, שהודיע בחודש שעבר על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הודיע כי הוא מעכב את יישום החלטתו בדבר ביטול חוק העזר העירוני התל אביבי המאפשר פתיחת מרכולים בשבת – עד להחלטה של מי שיחליפו בתפקיד.

משמעות ההחלטה היא שהמרכולים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת, אלא אם מחליפו של סער יתנגד לכך.

במכתב ששלח לעיריית תל אביב-יפו ציין השר, כי חוק העזר העירוני מעוכב עד להכרעת שר הפנים הבא. בנוסף, הועברו לעיריית ת”א-יפו שאלות לבירור הנושא על ידי הייעוץ המשפטי של משרד הפנים, הכולל שאלות לבירור בנושא חוק העזר העירוני המדובר.

בהודעה ממשרד הפנים נמסר: “בהתחשב בכלל נסיבות העניין, בבירור הנדרש – וגם בסיום כהונתו הקרובה – לא ראה שר הפנים מקום לקבל את ההחלטה בעניין חוק העזר השני בימיו האחרונים בתפקיד”.

השר סער הדגיש בהחלטתו, כי מדובר בשאלה עמוקה הנוגעת למהות ערכי היסוד של מדינת ישראל. “על מנת לבחון אם חוק העזר הנדון ראוי או לא, לא ניתן להימנע מלדון בשאלת יסוד הנוגעת לשורש העמוק ביותר של החברה הישראלית: איך אנחנו כחברה הישראלית מעוניינים לראות את הרחוב הישראלי ביום המנוחה השבועי, בשבת?

“האם אנו מעוניינים שיום השבת יהיה זהה או אפילו דומה ליום חול? מהו האופי שאנו רוצים להקנות ליום המנוחה? אחרת, שאלה זאת תוכרע בפועל ללא דיון ציבורי ובטווח קצר מאוד במושגים היסטוריים ישתנה ללא היכר אופיו של יום המנוחה השבועי”.

השר גדעון סער הדגיש: “חלק מתפקיד ההנהגה הוא לשמר את ערכי הליבה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולאזן בין אינטרסים של כל חלקי הציבור. ההנהגה נדרשת לשקול בכובד ראש את השלכות החקיקה, גם בהתייחס לחקיקה מוניציפאלית ככל שזו עלולה להשליך על ערכי היסוד שלה ועל הדורות הבאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות