הפרשן הצבאי: סינוואר לא רוצה עסקה – אין מנוס מכניסה לרפיח

הכתב והפרשן הצבאי יוסי יהושוע מ'ידיעות אחרונות' על המגעים לעסקת שחרור חטופים שכשלו מול חמאס, למתקפה האיראנית ולתגובה הישראלית הנכונה: "איזה אינטרס יש לסינוואר לעסקה? לכן, לא יהיה מנוס מללכת להמשך הפעולה ברפיח"
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ד / 14.04.2024 10:51

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע מ’ידיעות אחרונות’ מעריך הבוקר (ראשון) כי ישראל תצטרך לפעול ברפיח בקרוב, משום שבחמאס לא מעוניינים כעת בעסקה לשחרור חטופים.

“אני לא רואה את סינוואר נכנס לעסקה בכלל, איזה אינטרס יש לו לעסקה? לכן לא יהיה מנוס מללכת להמשך הפעולה ברפיח”, אמר יהושוע בראיון לינון מגל וברק סרי ברדיו 103FM.

הוא הוסיף: “אני מקווה שלא יהיה מצב שאנחנו לא מגיבים לא לאיראן ולא את רפיח. אני מקווה שנעשה משהו בשתי הזירות”.

על המתקפה של איראן אמר: “המודיעין הישראלי חזה כמעט במדויק את המתקפה האיראנית כולל המועד, ההתקפה ברמת הגולן וההתקפה על הבסיס בנבטים. היתה הצלחה יוצאת דופן של מערך ההגנה האווירית של ישראל תוך שיתוף פעולה עם ארה”ב ומדינות נוספת.

“לאלה אני מוסיף, שהאיראנים כיוונו סדר גודל של כמאה טילים בליסטיים לבסיס הכי חשוב של חיל האוויר. הודות ליירוטים לא נגרם נזק אסטרטגי שהיה מחריב את הבסיס. הדילמה שלנו היא האם להתייחס לכוונה של האויב שכפי שראינו לא מורתע, לא מאיומינו ולא מאיומי ביידן – או לתוצאה – שבסופו של דבר לא נגרם נזק”.

 

ממשרד ראש הממשלה נמסר הבוקר בשם המוסד כי “בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר – חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות.

“דחיית הצעת 3 המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור”, נאמר בהודעה.

עוד צוין בה: “ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות