“עכשיו חייבים התקפה מוחצת”: שרים דורשים מתקפת-נגד באיראן

נתניהו התייחס למתקפה האיראנית, אבל לא רמז לתגובת נגד על אדמת איראן: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח" • השר גלנט: "המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים" • שר החינוך קיש: " זה הזמן לעבור להתקפה"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ד / 14.04.2024 10:40

המתקפה האיראנית: אחרי לילה שכלל מאות יירוטים של שיגורים מאיראן, שרים בממשלה החמיאו למערכות ההגנה האווירית וקראו הבוקר (ראשון) להגיב בהתקפה על איראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו את ההתייחסות היחידה למתקפה האיראנית: “יירטנו. בלמנו. יחד ננצח”. בתגובתו, נתניהו לא ציין אם ישראל תתקוף.

גם שר הביטחון יואב גלנט לא התייחס הבוקר, בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון למתקפת נגד: “מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים. צה”ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה. יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר. העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן – מדינת טרור שתוקפת ממרחק של 1,500 ק”מ את מדינת ישראל, ומנסה להפעיל את כל השלוחים שלה. המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה”ל ולהיערך לכל תרחיש”.

מנגד, שרים בממשלה קראו להגיב למתקפה האיראנית בהתקפה ישראלית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב הבוקר בטוויטר: “הגנה מרשימה עד עתה – עכשיו חייבים התקפה מוחצת”.

שר החינוך יואב קיש עודד גם הוא לצאת למתקפה: “הצלחה בהגנה. פעילות חיל האוויר, ההגנה האווירית, שיתוף הפעולה עם ארה”ב וגורמים אזוריים הביאו לבלימה מרשימה של התקפת איראן. בקור רוח ושיקול דעת. זה הזמן לעבור להתקפה”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: “ישראל קיבלה לגיטימציה בינלאומית רחבה להכות באיראן בעוצמה חסרת תקדים. ‏המשטר הקיצוני שם הסיר את הכפפות ואסור לנו להיות רופסים כנגד ראש הנחש שפועל להשמיד את ישראל”.

בשעות האחרונות ערכו ראש הממשלה נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי מערכת הביטחון התייעצות על המתקפה האיראנית ולאופי התגובה הישראלית למתקפה האיראנית.

בארה”ב מפעילים לחץ על ישראל שלא להגיב וחוששים כי מהלך כזה ידרדר את האזור כולו. שורה של דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים מדווחים כי ביידן דוחק בנתניהו שלא להגיב.

גורם אמריקני בכיר אמר ל-CNN כי ביידן אמר לנתניהו בשיחת הטלפון שישראל צריכה לראות “ניצחון” בעקבות אירועי הלילה, כיוון שהמתקפה האיראנית לא צלחה והוצגה העליונות הצבאית הישראלית. דברי הגורם הבכיר מתבססים על כך שרובם ככולם של הכטב”מים והטילים הופלו בשמיים, לא הייתה שום פגיעה של טיל שיוט, ולא נפגעה שום מטרה “בעלת ערך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות