דובר צה”ל: בסיס צבא נפגע, יש נזק קל. מעל 200 טילים שוגרו מאיראן

תת-אלוף דניאל הגרי עדכן לאחר מתקפת הטילים כי רוב השיגורים מאיראן יורטו - מחוץ ובתוך שטח ישראל, אך ישנם כמה טילים בודדים שנפל • "נרשמה פגיעה בבסיס צה"ל בדרום שגרמה לנזק קל לתשתיות"
חיים טוויל
ו' ניסן התשפ"ד / 14.04.2024 03:34

דובר צה”ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן הלילה (ראשון)  על המתקפה מאיראן וציין כי רוב השיגורים יורטו, מחוץ ובתוך שטח ישראל – אך ישנם כמה טילים בודדים שנפלו.

“זוהו עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע שעשו את דרכם מאיראן לשטח הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת ‘חץ’, ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות, את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ.

עם זאת, מספר טילים בודד נפל בשטח ישראל. “נרשמה פגיעה בבסיס צה”ל בדרום שגרמה לנזק קל לתשתיות”.

לדבריו, במהלך השעות האחרונות זוהו ויורטו עשרות רבות של כלי טיס עוינים לצד עשרות טילי שיוט שעשו את דרכם לשטח ישראל מאיראן, עשרות ממטוסי חיל האוויר ממשיכים ביירוט כלל האיומים האוויריים העושים דרכם לשטח מדינת ישראל.

הגרי עדכן כי יותר מ-200 טילים וכטב”מים שוגרו מאיראן.

כשנשאל אם ישראל תתקוף באיראן, השיב: “צה”ל עושה כל מה שנדרש כדי להגן על ביטחון ישראל”.

מלבד זאת, בדואית בת 7 נפצעה באורח קשה מרסיסי יירוט בנגב.

גורם אמריקני בכיר אמר לרשת ABC האמריקנית כי איראן שיגרה עוד 70 טילים לעבר ישראל – ובסך הכול שיגרה 150 טילים עד כה.

בתוך כך מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש גינה בחריפות את המתקפה של איראן נגד ישראל, ואמר כי “מדובר בהסלמה חמורה שעלולה להיות הרסנית לאזור. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באיפוק מירבי כדי להימנע מכל פעולה שעלולה להוביל לעימותים צבאיים גדולים בכמה חזיתות במזרח התיכון. הדגשתי שוב ושוב כי לא האזור ולא העולם יכולים להרשות לעצמם מלחמה נוספת”.

קודם לכן שגריר ישראל באו”ם, גלעד ארדן, תקף את גוטרש: “איראן הפרה את אמנת האו”ם והוכיחה שהיא מהווה איום לשלום וביטחון העולם. איפה הקול שלך? מדוע אינך מגנה את איראן? תתעורר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות