מרן הגר”ד לנדו והאדמו”רים: “לא לפתוח בבוקר את תלמודי התורה”

בעקבות המוכנות בישראל למתקפה איראנית - גדולי ישראל הורו: אין 'חיידרים' הבוקר • גם בהוראת האדמו"רים מויז'ניץ וגור לא יתקיימו מחר לימודים במערכות החינוך של החסידיות • מרן הגר"ד לנדו: "לא להיכנס ללחץ שאין בו שום תועלת"
יוסף גרינבוים
ו' ניסן התשפ"ד / 13.04.2024 22:34

דובר צה”ל, דניאל הגרי, הודיע הערב (מוצאי שבת) לציבור, כי החל ביום ראשון לא יתקיימו פעילויות חינוכיות.  בנוסף, תוגבל ההתקהלות בכל רחבי הארץ ל-1,000 בני אדם.

זאת בעקבות המוכנות בישראל למתקפה איראנית.

בעקבות כך, בהוראת מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו והגרמ”ה הירש קיבלו ראשי תלמודי התורה של הציבור הליטאי הוראה, כי “לעת עתה לא לפתוח מחר בבוקר את תלמודי התורה. לקראת הימים הקרובים תצא מחר בבוקר הודעה מסודרת בהתאם למצב”.

בהמשך נמסר מבית מרן הגר”ד לנדו: “עקב המצב, תלמודי התורה לא יפתחו מחר לפני השעה 10:00 בבוקר, מחר בשעה 9:15 תינתן הוראה מחודשת”.

גם בהוראת האדמו”רים מויז’ניץ וגור לא יתקיימו מחר לימודים במערכות החינוך של החסידיות, כולל בתלמודי התורה ברחבי הארץ.

בעקבות המצב הביטחוני המיוחד  – ב’יתד נאמן’ יתפרסמו בבוקר דברי מרן הגר”ד לנדו: “כל הילדים הנשארים בביתם, על ההורים לדאוג ללמוד אתם זמן משמעותי, ולשמור על אוירה שמחה ורגועה בבית”.

ראש הישיבה הדגיש: “וודאי שצריך להתפלל מעומקא דליבא, להרבות באמירת תהילים ולהמשיך בלימוד התורה בהתמדה ועל ידי זה נגאל מכל החששות והצרות הפוקדות אותנו וניוושע בתשועת עולמים – והעיקר לא להיכנס ללחץ שאין בו שום תועלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות