חמאס העביר התשובה למתווכות: זה התנאי שארגון הטרור מסרב לו

חמאס מסרב להגליית חלק מהמחבלים שאמורים להשתחרר • דרישתו להצהרה ברורה מצד ישראל לסיום המלחמה -  נותרה בעינה • גורם ישראלי: "הנושא המרכזי שתוקע את הוא עדיין החזרת התושבים לצפון הרצועה" • לשכת נתניהו: הקבינט וגורמי הביטחון מאוחדים בהתנגדותם לדרישות המופרכות
חרדים 10
ה' ניסן התשפ"ד / 13.04.2024 20:44

ארגון הטרור חמאס העביר דרך המתווכות מסר לישראל, לפיו הוא מסרב להגליית חלק מהמחבלים שאמורים להשתחרר במסגרת המתווה שהוגש לצדדים. כך דווח הערב (מוצאי שבת) ב’ כאן חדשות’.

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני דיווח כי חמאס העביר למתווכות את תשובתו על ההצעה האחרונה שהועברה לו לפני כשבוע. תשובת חמאס כללה תיקונים בכמה נושאים בהם, נסיגת כוחות צה”ל, שיבת תושבים פלסטינים לצפון הרצועה, הסיוע ההומניטרי ומספר האסירים שישוחררו במסגרת העסקה.

תשובת חמאס אף כוללת תיקונים לגבי השלב השני של העסקה, אולם דרישתו להצהרה ברורה מצד ישראל לסיום המלחמה –  נותרה בעינה.

גורם ישראלי אמר ל’כאן חדשות’: “הנושא המרכזי שתוקע את המשא ומתן הוא עדיין החזרת התושבים לצפון הרצועה”.

בתוך כך, לאחר שמשפחות חטופים שיגרו מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בו טענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מטרפד את העסקה בשל שיקולים אישיים – מלשכת ראש הממשלה פורסמה הודעה: “בניגוד לפרסומים, המכשול היחיד להשגת שחרור החטופים הוא החמאס ולא שום גורם בצד הישראלי. חמאס דורש את סיום המלחמה ונסיגה מוחלטת של צה״ל מרצועת עזה. הקבינט וגורמי הביטחון מאוחדים בהתנגדותם לדרישות מופרכות אלה”.

עוד נמסר מטעם לשכת נתניהו: “חרף המנדט הרחב שצוות המשא ומתן קיבל מראש הממשלה והקבינט, החמאס עד היום סירב לכל עסקה ולכל הצעת פשרה. ההנחיות של הדרג המדיני ניתנו תוך התייעצות עם צוות המו״מ במטרה להשיג את שחרור חטופינו ולשמור על ביטחון ישראל, ללא שום שיקול זר”.

גורם מצרי המעורה בנושא אמר ל’כאן חדשות’, כי ההתרשמות של קהיר שלחיסול שלושת בניו ונכדיו של מנהיג חמאס, הניה, אין השפעה משמעותית על המגעים לעסקה.

לדבריו, הפערים בעמדות בין חמאס לבין ישראל הם אלה שמכשילים כרגע את האפשרות לעסקה – החיסול של בניו ונכדיו של הניה פחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות